Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Tájainkon, nemzeti kultúránkban a kenyérnek meghatározó szerepe van. Alapélelmiszerünk vallásos ünnepek részét képezi, hiszen ez az az eledel, amely táplál bennünket, ezáltal életet adva kicsinek és nagynak egyaránt.

Újabban egyre szélesebb körben terjedt el az a nézet, miszerint a kenyér hizlal. A túl sok kenyér, akárcsak bármi más, bizony hosszútávon ártalmas lehet.

Román táplálkozásszakértők szerint egy felnőtt ember számára a napi 4 szelet kenyér, amely 300 kilokalóriát tartalmaz, a megengedett mennyiség, ez elegendő energiát biztosít.

A szakértők szerint, ha egy nő fogyni szeretne, nem szabad meghaladnia a napi 1500 bevitt kilokalória mennyiséget, ez az érték a férfiak esetében 1800 kilokalória. Ha ezt elosztjuk a napi 3 főétkezéssel, akkor kiderül, hogy étkezésenként csak 500-600 kilokalóriát szabadna megenni.

De a lényeg a lényeg: a kenyér önmagában, ha napi 4-5 szeletet fogyasztunk el, nem hizlal. Arra viszont nagyon oda kell figyelni, hogy milyen élelmiszereket eszünk a kenyérrel.

Továbbá érdemes azt is megjegyezni, hogy érdemes teljes kiőrlésű lisztből, többféle gabonából készült kenyereket fogyasztani, amelyek rostokban és ásványi anyagokban is gazdagabbak, mint a hagyományos fehérkenyér.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!