Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A felhívást, mely szerint „Az egészséges élet érdekében fogyasszunk naponta minél több zöldséget és gyümölcsöt.” a lehető legkomolyabban kell venni. Miért? Mert a természet a legjobb orvos, és gondoskodik arról, hogy valamennyi termése között szétossza a létfontosságú vitaminokat és tápanyagokat, amelyre nekünk mind szükségünk van.

Tehát miért kezelnénk, ha megelőzhetjük, nem igaz?

Fotó: Flickr.com
Fotó: Flickr.com

A zöldségek, gyümölcsök és növények nem másak, mint természetes orvosságok!

Az alábbiakban azt a 10 gyümölcsöt soroljuk fel, amelynek fogyasztása által rengeteg jót tehetünk szervezetünknek, egészségünknek. Közülük egyesek hagyományosak, azaz akár saját kertünkből is begyűjthetjük. De nem feledkezünk meg a trópusi gyümölcsökről sem, melyek amellett, hogy ízletesek, rengeteg jó tulajdonsággal rendelkeznek.

1. Avokádó

A kisbabák akár felnőhetnének rajta, annyi benne a „jó zsír”. Kétszer több káliumot tartalmaz, mint a banán, és az egyszeresen telített zsíroknak köszönhetően csökkenti a vérben lévő koleszterint.

2. Kiwi

Kétszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs. Segít a csontok, a fogak és a fogíny, valamint a porcok fejlődésében és azok egészségének a megőrzésében. Mindemellett csökkenti a vérben lévő trigliceridek (zsírok) szintjét.

3. Papaya

Papaint tartalmaz, egy enzimet, amely a jó emésztést szolgálja. Növeli a szervezet ellenállóképességét, gyulladáscsökkető hatású, és megőrzi a bőr egészségét.

4. Mangó

Luteinben és zeaxantinban gazdag, vagyis antioxidánsokban, amelyek a látás védelméért felelősek, és amelyek csökkentik a vakulás bekövetkezését a felnőtteknél.

5. Ananász

Bromelin nevű enzimet rejt magába, amely az emésztést segíti. Megelőzi a vérrögök képződését, és a rákos sejtek kialakulásának veszélyét is csökkenti. Segíti a sebek gyógyulását.

Fotó: Flickr.com
Fotó: Flickr.com

6. Málna

Ellágsavat és antioxidánsokat tartalmaz, amelyek a különböző rákos megbetegedések (vastagbél-, nyelőcsőrák) ellen küzdenek.

7. Cseresznye

Antocianin nevű antioxidánsban gazdag, amely hatására enyhülnek a köszvény okozta fájdalmak.

8. Körte

Számtalan növényi rostot tartalmaz, amely segítségével megelőzhető a székrekedés, csökkenthető a vérben lévő koleszterin szintje, és elkerülhetővé válnak a szívbántalmak is.

9. Áfonya

Az antioxidánsok forrásának királya. Nagy sikerrel küzd az Alzheimer-kór ellen.

10. Görögdinnye

Nem újdonság, hogy a görögdinnye 92%-át víz teszi ki. Éppen ezért, nem meglepő az sem, hogy a fogyókúrákban annyira közkedvelt és hatékony!

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!