Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Valószínűleg te is tapasztaltad már, hogy a zokni néha vöröses lenyomatot hagy a bokádon. Ha ez csak időnként fordul elő, akkor valószínűleg csak a zokni gumija túl szoros. De ha gyakran tapasztalod ezt, megtörténhet, hogy a tested így próbálja jelezni neked, hogy valami nincs rendben.

Az alábbiakban bemutatjuk, mire figyelmeztethetnek ezek a jelek, és adunk néhány tippet, hogy előzheted meg a kialakulásukat.

1. Magas vérnyomás

A lábdagadás egyik oka a lábakban felhalmozódó fölösleges folyadék lehet. Ez önmagában általában nem fájdalmas, de kényelmetlenné teheti a zokni viselését. A magas vérnyomást a folyadék visszatartása okozza, ami megnehezíti a szív számára a vér szállítását a teljes szervezetben. Erre a test úgy reagál, hogy folyadékot halmoz fel, rendszerint a lábfejekben és a lábakban.

2. Visszér

Ha a lábszárakban található vénák kórosan kitágulnak, nem tudják elég gyorsan visszajuttatni a vért a szívbe, ezért romlik a keringés, és ez fájdalmas duzzadáshoz vezethet a lábakban. Ha rendszeresen meglátszik a lábadon a zokni nyoma, az akár arra is utalhat, hogy keringési problémák vannak a lábaidban.

3. Kiszáradás

Ha a test nem kap elegendő vizet, az erek is károsodhatnak. A sérült vénákban kis szivárgások alakulhatnak ki, amelyek lehetővé teszik a folyadék felhalmozódását a környező szövetekben. Ez általában a boka és a lábfej környékén fordul elő. Tehát a boka körül megjelenő zokni lenyomatok kiszáradásra is utalhatnak.

4. Gyógyszeres kezelés mellékhatása

Egyes gyógyszerek is okozhatnak lábdagadást, például bizonyos antidepresszánsok vagy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek. A fogamzásgátlók bizonyos típusai (például az ösztrogént tartalmazó fogamzásgátló tabletták) megváltoztathatják a hormonok szintjét a női szervezetben, és ez szintén lábdagadáshoz vezethet.

Bónusz: mi a teendő, ha rendszeresen nyomot hagy a lábadon a zokni

Ha rendszeresen meglátszik a zokni helye a lábadon, érdemes orvoshoz fordulni. Ugyanakkor néhány egyszerű módszerrel is csökkentheted a lábdagadás kellemetlen érzését.

  • Csökkentsd a só mennyiségét az étrendedben;
  • Tarts fenn egészséges testsúlyt;
  • Viselj kompressziós harisnyát és zoknit;
  • Változtass gyakran testhelyzetet, kerüld a hosszú ideig egy helyben való ülést, vagy állást;
  • Viselj kényelmes, alacsony sarkú cipőt;
Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!