Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Biztosan téged is óva intettek már, hogy ne egyél soha kicsírázott burgonyát, de semmi logikus magyarázatot nem adtak rá, hogy miért. A nottinghami egyetem botanikus kertész-professzora, Caroline Wright most elmagyarázza, hogy miért is nem ajánlott kicsírázott burgonyát fogyasztani.

Ha alaposan megnézel egy burgonyát, kis pöttyöket fogsz látni a felületén, ezek valójában a szárcsomók. Innen bújnak ki az új levelek és csírák. Ha hosszú ideig tárolod a kamrapolcon, a kis pöttyökből előbújnak a csírák.

A burgonya akkor is kicsírázik, ha a hűtőben tárolod, hiszen elegendő nedvességhez jut itt is. Annak érdekében, hogy hosszú ideig friss és fogyasztható maradjon a burgonya, tartsd sötét, száraz és kissé hűvös helyen.

A hő és a fény hatására aktiválódik a szolanin termelődés, amely nagyobb mennyiségben fogyasztva émelygést, hányingert, hasmenést, fej-és torokfájást, de enyhébb mérgezést is okozhat. A szolanin a burgonya héja alatt található a klorofillal együtt, majd a fejlődő csírákba koncentrálódik.

Szakértők szerint semmiképp nem ajánlott megzöldült burgonyát fogyasztani, főleg, ha már ki is csírázott. Természetesen nem fognak egyből jelentkezni a tünetek, sőt, van, aki ellenállóbb, de ez még nem jelenti azt, hogy a szervezetbe nem jut a méreganyagból.

Ha kivágjuk a zöld részt, és leszedjük a csírákat, akkor csökken a káros hatás, de így is megtörténhet, hogy kissé kesernyés lesz a burgonya íze. A nagyon kicsírázott burgonyákat érdemes inkább kiültetni a kertbe, mintsem elfogyasztani.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!