Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Közismert tény, hogy vannak olyan élelmek, amelyek fokozzák a zsírégetési folyamatot. De vannak olyan élelmiszerek is, amelyek az anyagcserét gyorsítják fel, így segítségedre válhatnak a fogyásban.

Gyorsfogyás 5 szuperétellel

Az eledel, amelyeket elfogyasztunk, nagy hatással vannak a testsúlyunk megtartásában, illetve a karcsúsodásunkban is. A kiegyensúlyozott étrend néhány fizikai gyakorlattal ötvözve biztosan segíteni fog a pluszkilók lefaragásában, amennyiben ezt az életformát huzamosabb ideig űzöd.

Fontos, hogy ne tégy drasztikus lépéseket, ne forgasd fel egyik napról a másikra az étrendedet, egyébként kudarccal számolhatsz. Vezesd be az új dolgokat fokozatosan, biztosítva magadnak az alkalmazkodási periódust! A megfontolt étrend mellett azért nem árt, ha egy-két csoda-élelmet is bevállalsz, amelyek szerepe a zsírok égetése és az anyagcsere felgyorsítása.

1. Lencse

A lencse az a növényfajta, amelyben rengeteg a vas, ami meggátolja az ásványhiányok kialakulását, ezáltal pedig a vérszegénység fellépését. 1 csésze lencse naponta képes fedezni az ajánlott napi adag vas 35 százalékát! Amikor a szervezetünkben elegendő mennyiségű ásvány található, az anyagcserénk gyors és hatékony, és ez maga után vonja a zsírok intenzív égetését. Ezért ne felejts el hetente legalább kétszer lencsét fogyasztani, amit különféle módon készíthetsz el: levesnek, főzeléknek, teheted salátákba, és pástétomnak is kikavarhatod, zöldséget tálalva mellé.

2. Csípőspaprika

A csípőspaprikát számos fogyókúrához ajánlják. Miért? Mert éppen az az összetevője, ami miatt csípős az íze, a felelős az anyagcsere felgyorsításáért és az étvágy csökkenéséért, ezáltal pedig a zsírok ritmusosabb égetéséért. Ezt az összetevőt kapszaicinnak nevezik, és különböző formában hozzá lehet ma már jutni: a növénytől a kapszulákig, amennyiben nem bírod a csípős ízt. A csípőspaprikát fogyaszthatod nyersen vagy ételekbe főzve, levesek mellé, sültekhez, és még a reggeli rántottában is.

3. Zöldtea

Kutatások támasztották alá, hogy a zöldteában lévő polifenolok hozzájárulnak a zsírok felszívódásához a vérben, ezáltal a koleszterin csökkenéséhez, majd a testsúly visszaeséséhez. Emellett a teában lévő koffein segíti az anyagcserét, és serkenti az emésztést, ami által a testünk gyorsabban kiürül a méreganyagoktól.

4. Teljes kiőrlésű gabonafélék

A teljes kiőrlésű gabonafélék létfontosságúak a szervezetünk számára. Tudtad, hogy a testünk kétszer annyi kalóriát éget el ezek megemésztésekor? Fogyassz hát minél többet belőlük, például zabot vagy barna rizst, és kerüld ezek finomított változatát, a fehérlisztet vagy a fehér rizst. Válaszd a gyöngyárpát, a teljes kiőrlésű búzalisztet, a hajdinát, kukoricát, bulgurbúzát.

5. Sovány húsok

A húsokban megtalálható fehérjéknek termogenikus hatása van, amely kedvező a zsírok égetésére nézve. A szakértők szerint, amíg a testünk a húsokat próbálja megemészteni, több mint 30% kalóriát éget el a tartalékaiból. Fogyassz tehát sovány húst 2-3 alkalommal hetente, ezt pedig készítsd el egészségesen, semmiképp olajban megsütve!

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!