Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Nem mindig az a jó, ha mázsás súlyokat emelget az ember, a fitneszedzők többsége ma már annak a híve, hogy az izmosodásra vágyók a saját testsúlyukat használják az erőkifejtésre.

faltamasztas

Az amerikai David Jack testépítő edző egy egyszerű példát mutat erre, hogy milyen hatékonyan segíthet nekünk egy fal abban, hogy testünket megfelelőképpen stabilizáljuk, erősítsük és mozgékonnyá tegyük.

A szakértő elmondása szerint a falhoz egy kézzel való támaszkodás nagyban segít abban, hogy a test úgynevezett hosszanti vonala erősebbé váljon, hiszen ez az a rész, amely a stabilitásunkért felelős. Ezért, ha valaki, vagy valami meglök, akkor képesek leszünk annak jobban ellenállni, könnyebben visszanyerhetjük egyenes testállásunkat.

Tipp: Így fogyhatsz le 7 perc alatt

– Ezek az egyensúlyunkat befolyásoló hatások nap mint nap érnek bennünket, főként akkor, amikor sportolunk. Ezért keressen mindenki valamilyen támasztékot, erre legjobb az egyszerű fal, helyezze rá az egyik kezét, lépjen odébb, nem szabad a lábakat behajlítani, dőlten, de egyenesen helyezkedjünk el – mondja David.

Pusztán a támaszkodás következményeként, tartva magunkat, többféle izomcsoportok dolgoztatunk meg, például a váll, a hát és a fenék is erősödik ilyenkor. Ha ez megy, akkor jöhet a következő nehezebb lépés: a falhoz közeli, belső lábat húzzuk fel és tartsuk, majd ha ezt is bírjuk erővel, akkor tehetünk egy próbát és ugyanebben a pozícióban egy magas térdemelést is bevállalhatunk.

http://www.youtube.com/watch?v=hxTNoVOvF3k

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!