Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A cukrot tartják az egyik legveszélyesebb élelmiszernek. Olvasd el, mi történik a szervezeteddel, amikor cukrot fogyasztasz.

1. Gyengíti a belső szerveket

A fruktóz, a cukor fő alkotóeleme, arra készteti a májat, hogy szokatlan helyeken tárolja a zsírt a szervezetben.

A cukorban gazdag étrend hosszútávon ahhoz vezethet, hogy a máj körül kialakuljon egy zsírréteg, írja a msn.com.

Ezt úgy kerülheted el, ha kevesebb cukrot fogyasztasz. Sokkal jobb, ha a szervezetedbe bevitt fruktóz természetes forrásokból, például gyümölcsökből származik.

2. Növeli a cukorbetegség veszélyét

Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy valahányszor 150 kalória mértékben cukrot fogyasztunk, 1.1%-kal nő a cukorbetegség kialakulásának veszélye. Olvasd el figyelmesen a boltban vásárolt termékek leírását, mert a legtöbbjük hozzáadott cukrot tartalmaz. Jobban tudod ellenőrizni a bevitt cukor mennyiségét, ha természetesen étkezel.

3. Tönkreteszi a szívet

Nem csak a cukorbetegség, de a szívbetegségek veszélyét is növeli. Próbáld nem meghaladni az ajánlott napi mennyiséget, ami 20 grammot jelent.

4. Növeli a vérnyomást

A túl sok cukor megnöveli a vér inzulin szintjét, és ez árt az artériáknak. Az erek falai gyorsabban megvastagodnak a normálisnál, és ez megnöveli a stroke vagy a szívroham kockázatát.

5. Emeli a koleszterinszintet

A kutatók összefüggést állapítottak meg a cukorfogyasztás és a koleszterinszint között. A túlzott édességfogyasztás befolyásolja a máj működését, így a test már nem képes leküzdeni a rossz koleszterint. Korlátozhatod a cukorbevitelt, ha fehérjékben gazdag reggelit fogyasztasz. Ha kihagyod a nap első étkezését, 4.5-ttel nő az elhízás kockázata.

6. Függőséget okoz

A drogokhoz hasonlóan a cukor is függőséget vált ki az agyban. Ne aggódj, ha nem sikerül azonnal lemondanod a cukorról. A kutatók megállapították, hogy néhány hétbe telhet, amíg az ízlelőbimbók már nem érzik szükségét az édességnek.

7. Arra késztet, hogy többet egyél

A tanulmányok kimutatták, hogy ha sok cukrot eszünk, az agyunk már nem tudja mikor elég, és így többet eszünk, mint amennyire szükségünk van. Ha valami finomságra vágysz a keserű csokoládé vagy a banán jó választás lehet.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!