Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Az életkor előrehaladtával egyre inkább makacsul ragaszkodnak hozzánk a plusz kilók. A 40. év egy választóvonal a nők életében, eddigre már elegendő életbölcsességgel, önbizalommal és tapasztalattal rendelkezik. Általában a negyvenes évek a legszebbek, viszont vannak, akik ekkor kezdenek az egyre inkább felhalmozódó kilókkal küzdeni.

Az életkor előrehaladtával bekövetkező fizikai változások összefüggésben állnak a lelassult anyagcsere-működéssel, és a hormonális változásokkal. Nagyon sok nő 40 éves kora után hízik meg úgy, hogy tulajdonképpen nem eszik sokkal többet, mint eddig.

Az alábbiakban néhány olyan trükköt árulunk el, amelyek segítségedre lehetnek, ha te is plusz kilókkal küzdesz!

Csökkents az adagokat, de ne iktasd ki teljes mértékben a szénhidrátokat!

A szénhidrátok csökkentik az étvágyat, de ahelyett, hogy szénhidráttal tömnéd agyon magad, ajánlott odafigyelni az adagokra. Fontos, hogy legyen mindig a tányérodon friss gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona, és antioxidánsokban gazdag zöldségek.

Ha teljesen kiiktatod a szénhidrátokat az étrendedből, akkor a tápanyaghiány következtében székrekedéssel, fáradtsággal, ingerlékenységgel fogsz küzdeni. 40 éves kor után megváltozik ajánlott csökkenteni a napi szénhidrátmennyiséget, de nem szabad teljesen mellőzni.

Fontos, hogy kisebb adagokat egyél, és jó minőségű szénhidrátokat válassz.

Egyél sok zöldséget!

A friss zöldségek nem hiányozhatnak egyetlen étkezésből sem, naponta körülbelül 800 gramm zöldség biztosítja a szervezet számára a szükséges tápanyagokat, és megvéd bizonyos betegségektől. Ugyanakkor a zöldségek növelik a jóllakottság érzését, szabályozzák a vércukor- és inzulinszintet, és gondoskodnak a megfelelő emésztésről.

Sajnos a felmérések alapján kiderült, hogy a felnőttek csupán 9% -a fogyasztja a napi minimális ajánlott zöldségmennyiséget.

Reggelire ehetsz egy laktató zöldségturmixot, zöldséges omlettet, tízóraira vigyél zöldséges szendvicset vagy zöldségsalátát. Vacsorára pedig ehetsz egy finom grillezett zöldségtálat.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!