Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Ha ez a vitamin hiányzik a szervezetedből, teljesen felborulhat a belső egyensúlyod, nem csak testileg, hanem lelkileg is instabilnak érezheted magad. A szakértők szerint a B12-vitamin hiánya nagyon veszélyes, a következmények drámaiak lehetnek.

Ha nincs elég B12-vitamin a szervezetünkben, olyan neurológiai tünetek jelentkezhetnek, amelyek sajnos visszafordíthatatlanok. Ez a hiányosság növeli a pszichózis kialakulásának esélyét, valamint a mániás depresszió és demencia kialakulásának kockázatát is.

A B-12-vitamin a szerkezetileg legdinamikusabb, és csak olyan húskészítményekben található meg, amelyek előállításában szerepe volt a baktériumok fermentációs szintézisének is. A vegetáriánusok számára ajánlott minél több halat, tojást, húst és tejterméket fogyasztani.

A 14 évnél idősebb személyek több mint 2,4 mikrogramm B12-vitamint kell fogyasszanak, a serdülők és 14 évesnél idősebbeknek pedig 2,4 mikrogramm (mcg) B-vitamint. A terhes nőknek 2,6 mikrogramm, a szoptató nőknek pedig 2,8 mikrogaramm B12-vitamint kell bejuttassanak a szervezetükbe.

A kiegyensúlyozott táplálkozás esetében nem merülhet fel a B12-vitamin hiánya.

A B12-vitamin hiánya igen káros hatással van az agy-, és az idegrendszer működésére, de hatással van a vörösvértestek képződésére is. A B12-vitamin szerepet játszik a zsírsavszintézisben és az energiatermelésben is. Az energia felszabadítása által pedig elősegíti a folsav felszívódását.

Hiánya okozhat depressziót, vérszegénységet, memóriaproblémát, székrekedést, étvágytalanságot, súlyproblémákat is. B12-vitamin található a sertéshúsban, marhahúsban, bárányban, baromfiban, de sonkában, tojásban, halban, tejtermékben, sajtban, joghurtban, tojásban és élesztőben is.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!