Egy kínai robotikai vállalat, az UBTech a legfrissebb jelentések szerint több mint 500 megrendelést kapott a Walker S1 nevű ipari humanoid robotjára a világ legnagyobb elektromos járműgyártójától, a BYD-től.
Ezzel a kezdeményezéssel az egyre nagyobb problémát jelentő munkaerőhiányt próbálják orvosolni, és egyre több vállalat alkalmazza az automatizálási technológiákat ennek érdekében.
A Walker S1-et hétfőn mutatták be hivatalosan, és már használják a gyárakban, többek között a BYD-nél.
Az emberszabású humanoid robot 172 cm magas, 76 kg, és különféle feladatok elvégzésére alkalmas. Többek között vizuális minőségellenőrzést végez, különböző méretű csomagokat cipel, elektromos csavarhúzóval csavarokat húz meg, alkatrészeket szerel össze és válogat.
Kínában jelentős a munkaerőhiány a gyártóiparban. Egy 2017-es jelentés szerint az olyan kulcsfontosságú iparágaknak, mint az autógyártás, az előrejelzések szerint 2025-re 30 millió munkavállaló hiányával kell szembenézniük.
A UBTech márkaigazgatója, Tan Min egy nemrégiben adott interjúban elmondta, hogy az automatizált gyárakban jelenleg a munka mintegy 70%-át végzik robotkarok, míg a fennmaradó 30%-ot emberek.
Az UBTech célja, hogy humanoid robotok bevetésével az emberi munkaerőt idővel mindössze 10%-ra csökkentse. „Az elképzelés az, hogy a munka 20%-át humanoid robotokkal helyettesítsük” – mondta Tan.
Az automatizálás egyre inkább szükséges, mivel a szakképzési programok nehezen tudnak lépést tartani a kereslettel, és az egyetemi diplomával rendelkező fiatalok kevésbé hajlamosak hasonló munkát vállalni.
Ugyanakkor van egy másik fontos előny is, ami a humanoid robotok használata mellett szól – csökkenti az emberekre nehezedő fizikai megterhelést és a sérülésveszélyt.