Egy 79 éves svéd nő Koppenhágából utazott Berlinbe, hogy meglátogassa a fiát. Tévedésből azonban az olaszországi Bolognában kötött ki, miután rossz gépre szállt fel, amelyet az EasyJet helyett a Ryanair üzemeltetett.
A Lena nevű nő feladta a csomagját, átment a biztonsági ellenőrzésen, és megvárta, hogy kiírják, melyik kaputól indul a gépe. „Amikor a kapuhoz értem, az összes többi utas már felszállt a gépre, ezért siettem” – mondta.
Utolsóként szállt fel a gépre, és az utastérbe érve észrevette, hogy mindenen a Ryanair logója van. Mivel azonban gond nélkül átment a kapun, feltételezte, hogy a társaságok között valamilyen együttműködés lehetett, vagy valami változás történt, amiről nem értesítették. Mivel a helye szabad volt, leült, és várta az indulást.
Útközben feltűnt neki, hogy a tervezett egy óra helyett másfél órát repültek, de ezt egyszerű késének gondolta, és csak akkor jött rá, hogy rossz gépre szállt fel, amikor landoltak. „Nem tudtam elhinni” – mondta az Expressennek.
A repülőtéren megpróbálta elmagyarázni a helyzetet, de nehézségekbe ütközött. „A Ryanair egyik alkalmazottja azzal vádolt, hogy én tévedtem. Ez igazságtalan és megalázó volt. 79 éves vagyok, egyedül utaztam, és nagyon kiszolgáltatottnak éreztem magamat” – idézte fel a nő.
A fia, Paul-Johan Berlinben várta őt, és amikor nem érkezett meg, írt neki egy üzenetet. Lena válasza fél órával később érkezett meg: „Bolognában vagyok. Mit csináljak?”
A fia felvette a kapcsolatot az EasyJettel és a Ryanairrel is, de nem sok sikerrel. A koppenhágai reptér sem vállalta a felelősséget a történtekért, és azt mondták a férfinak, próbálkozzon újra a légitársaságoknál.
A bolognai repülőtéren töltött majdnem egy nap után a Ryanair munkatársai végül taxival Velencébe vitték az idős nőt, ami közel kétórás autóút. Ott egy szállodában aludt, és másnap felszállt egy gépre, ami elvitte a németországi Rostockba, a csomagjai azonban Koppenhágában maradtak.
Továbbra sem tisztázott, hogy tudott felszállni Lena a Ryanair járatára a megfelelő jegy nélkül. Azt mondja, megmutatta a beszállókártyáját és az útlevelét is, és nem tudja, pontosan mi történt. A Ryanair e-mailben közölte, hogy minden utasnak saját felelőssége, hogy a megfelelő repülőgépre szálljon fel.
„Az útvonal mentén számos információs pont van, beleértve a kapunál elhelyezett képernyőket és a fedélzeti bejelentéseket” – közölték, megjegyezve, hogy a beszállást Koppenhágából egy tőlük független, megbízott üzemeltető végzi.
Bár elismeri, hogy észre kellett volna vennie a hibát, Lena úgy véli, a légitársaság felelőssége, hogy megakadályozza az érvényes jegy nélküli utasok felszállását a járataira. „Súlyosnak tartom, hogy egy ilyen hiba észrevétlen maradt, különösen a mostani biztonsági szint mellett. Mi történt volna, ha terrorista vagyok” – tette fel a kérdést.