Egy mesterséges intelligencia által létrehozott virtuális színésznő borzolta fel a kedélyeket Hollywoodban. A Tilly Norwood névre keresztelt digitális karaktert a Xicoia stúdió alkotta meg, és készítői szerint „a következő Scarlett Johansson vagy Natalie Portman” szerepét szánják neki.
A stúdió vezetője, Eline Van der Velden elárulta, hogy több menedzsment- és tehetségügynökség máris képviselni szeretné Tillyt. Ez azonban azonnali ellenreakciót váltott ki a színészek körében.
Melissa Barrera (Sikoly, Sikoly 6) az Instagramon fakadt ki: „Remélem, hogy az ügynök által képviselt összes színész elhagyja őt. Milyen szörnyű!”
Mara Wilson, a Matilda egykori gyermeksztárja, még élesebben fogalmazott: „Szégyelljék magukat ezek az emberek. Több száz fiatal nő arcát lopták el, hogy létrehozzák ezt az AI-színésznőt. Ők nem alkotók. Ők identitáslopók.”
Lukas Gage (A Fehér Lótusz) ironikus hangnemben reagált: „Rémálom vele dolgozni. Nem tudja magát helyesen pozícionálni a forgatáson, és késik a munkából.”
A felháborodásra reagálva Van der Velden hangsúlyozta, hogy Tilly Norwood nem emberi színészek helyettesítője. „Tilly Norwood egy kreatív alkotás. Ahogyan az animáció, a bábok vagy a speciális effektek új lehetőségeket nyitottak meg, úgy az AI is egy új módot kínál a történetek megalkotására.” – fogalmazott.
Hozzátette: az AI-színészeket „saját műfajuk részeként kell megítélni, nem pedig emberi színészekhez hasonlítani.”
Az elmúlt hónapokban a mesterséges intelligencia rohamosan terjedt a kreatív iparágakban, és minden új megjelenés vitát szült.
A virtuális zenekar, a The Velvet Sundown több mint 1 millió hallgatót ért el a Spotify-on.
A Vogue augusztusi számában pedig egy teljes oldalas hirdetésben egy mesterséges intelligenciával létrehozott modell szerepelt.
A vita tehát nem csupán Tilly Norwoodról szól – hanem arról is, hogy meddig terjedhet a technológia szerepe a művészetben és a szórakoztatóiparban.