Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Yahoo MessengerAnyagi és jogi okok miatt augusztus végén bezárja e-mail szolgáltatását a Yahoo China Kínában – jelentette be az üzemeltető.

A kínai e-kereskedelmi óriáscég, az Alibaba által üzemeltetett Yahoo China a várakozásoktól elmaradó teljesítménnyel, zsugorodó piaci részesedésével és jogi okokkal indokolta döntését. Utóbbi a Yahoo márkanév használatának korlátozott voltát jelenti: a márkanevet ugyanis az azt 2005-ben megszerző Alibaba 2016-ig jogosult képviselni.

A Yahoo China nyolc évvel ezelőtt került az Alibaba tulajdonába, az akkor még kevésbé ismert kínai vállalatban akkor 40 százalékos részesedést vásárolt a Yahoo, mely a Yahoo Chinát és egymilliárd dollárt adott a papírokért.

A hivatalos statisztikák szerint tavaly a Yahoo China a hatodik legkedveltebb e-mail szolgáltatónak számított Kínában, ám e-mailezőinek száma az első két helyezett felhasználóinak öt százalékát sem tette ki, teljes piaci részesedése pedig még a két százalékot sem éri el. Januárban naponta átlagosan 1,9 millióan leveleztek aktívan Yahoo-s címükről az országban, ez csaknem 20 százalékos visszaesés a 2012 első havi adatokhoz képest.

Az Alibaba maga jól jár a Yahoo China “felügyeletével”, mely kiváló felhasználói bázist nyújtott az elmúlt években az ország egyik legnagyobbjává növekvő cégnek saját e-kereskedelmi platformja, majd utóbb bevezetett más szolgáltatásai reklámozására. Az Alibaba az e-mail-szolgáltatás bezárásból is komoly hasznot húzhat, a postafiókot váltani kényszerülők ugyanis tömegesen választhatják a cég AliCloud nevű e-mailes szolgáltatását.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!