Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Biztosan ismerős már a szöveg: napi 30 perc mozgás segít kordában tartani az alakod. Mi is megerősítjük, hogy így van. Ezért érdemes lesz neked is betartanod, az eredmény pedig nem fog elmaradni.

Az alábbiakban 5 olyan testmozgást gyűjtöttünk össze, melyet az otthonodban is elvégezhetsz.

Nem kell hozzá más, mint pár banális eszköz, jókedv, és félórányi szabadidő. Égesd csak el azokat a fránya kalóriákat!

1. gyakorlat: ugrókötelezés – nagyon hatékony testmozgás, mely segít az alakformálásban, javítja a vérkeringést és a szívfunkciókat, beindítja az anyagcserét. Hogy tovább növeld a pozitív hatást, ugrándozás közben forgasd a törzsed jobbra, balra, így fokozhatod a mozdulatok intenzitását.

30 percnyi ugrálás pedig 285 kalóriától szabadít meg. Kezdetnek jó, nem?

ugrokotelezes

2. gyakorlat: hasizom ülőhelyzetből – bár furcsán hangzik, igenis végezhetsz hasizomgyakorlatot ülőhelyzetből. Ehhez egy fitneszmatracra kell ülnöd, és húzd fel a lábaid úgy, hogy V betűt zárjon a törzseddel. A kezedben tarts egy 2,5 kilogrammos fitneszlabdát vagy súlyzót. Ebben a pozícióban fordítsd a törzsed jobbra, majd balra, a kezedben tartott súllyal együtt. Több mint 80 kalória ég el, ha jól csinálod.

hasgyakorlat

3. gyakorlat: kirúgások – helyezkedj el a fitneszmatracon úgy, mintha gyorsfutáshoz készülnél, hajolj le, támaszkodj a tenyeredre és az egyik lábad lábujjaira, a másik lábad húzd a mellkasodhoz. Ha felvetted a testhelyzetet, rúgj hátra a felhúzott lábaddal úgy, hogy közben megfeszíted a comb- és farizmaidat, majd térj vissza a kiinduló helyzethez. Ismételd 14-szer mindkét lábbal, 4 felvonásban. Ezzel majdnem 200 kalóriát pusztíthatsz el.

1

2

4. gyakorlat: szobabiciklizés – ha van szobabiciklid, de egy ideje inkább hanyagolod, mert már rutinossá vált az otthoni pedálozás, ideje újra nekilátnod. 30 percnyi tekeréssel ugyanis 300 kalóriát is elégethetsz. Ezért már megéri belevágni, ugye? De mielőtt felpattannál rá, érdemes beállítanod a nyerget a magasságodhoz illően. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy ráülsz a nyeregre, és közben megérinted a lábaddal a padlót. Ha ezt könnyedén megteheted, még akkor is, ha a lábad ki kell egyenesítened, akkor a magasság ideális.

szobabicikli

5. gyakorlat: hullahopp – segít ellazulni és még szórakoztató is. Nem kell egyéb hozzá, mint egy hullahopp karika, amelyet pörgetned kell a törzsed körül. Jó móka lesz, meglátod! Ráadásul 100 kalóriát is mínuszba írhatsz. Hogy sikeres legyen a próbálkozásod, az alábbi videóból megtanulhatod helyesen végezni mozgást. Jó mulatást!

hullahopp


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!