Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az RTL Klub immár tizenegy éve piacvezető Magyarországon a nézettség és az üzleti eredményesség szempontjából a hazai televíziós piacon. A további sikerek érdekében a csatorna olyan új műsorpolitikát kíván bevezetni, amellyel az eddigi eredmények hosszútávon is fenntarthatóak.

Az RTL Klub fennállása óta rendkívüli mértékben megváltozott a televíziós piac, amelyen immár csaknem 100 magyar nyelvű csatorna közül választhatnak a nézők. A túlzsúfolt piacon és a Magyarországon 2008 óta tartó pénzügyi válság miatt a csatorna reklámbevételei folyamatosan csökkentek. Ahhoz, hogy a csatorna a jövőben is sikeresen, hatékonyan és gazdaságosan működhessen, az RTL Klub a megváltozott helyzethez kívánja igazítani műsorpolitikáját. Az RTL Klub reklámbevételeinek jelentős részét ugyanis a főműsoridőben és a főműsoridőt megelőző órákban szerzi. A televíziós reklámpiac pedig elsősorban szeptember végétől december elejéig, illetve márciustól májusig kívánja meg a költségesebb és nagyszabású főműsoridős tartalmak készítését és sugárzását, ezért az RTL Klub a műsorkínálatával az eddigiekhez képest is még inkább ezekre az időszakokra kíván koncentrálni, hogy a magyar piacon a jelenleg lehetséges maximális, de az eddigieknél szerényebb reklámbevételeket elérhesse.

Ezért a csatorna úgy határozott, hogy az ország legnézettebb reggeli műsora, a Reggeli jelenlegi formájában nem lesz látható novembertől a képernyőn, ugyanakkor fél órában a műsor már jól ismert blokkja, a Csak Csajok megújult formában várja a nézőket. A döntés oka, hogy a reggeli órákban a kereskedelmi szempontból fontos tévézők száma olyan alacsony Magyarországon, hogy gazdaságosan nem lehetséges ilyen méretű és színvonalú műsorokat készíteni. Ezzel egy időben, vagyis szintén novembertől a déli Híradó, illetve a Fél Kettő című műsor is lekerül az RTL Klub képernyőjéről.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!