Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A túlsúly nem csak esztétikai, hanem igen súlyos egészségügyi probléma is. Szakértők szerint a túlsúly növeli a korai elhalálozás kockázatát! A hirtelen elhízás oka a késő esti nassolás is lehet!

Az alábbi 7 késő esti szokás igen káros lehet az egészségre, szabadulj meg tőlük minél hamarabb!

1. Késő esti evés

18 óra után már egyáltalán nem ajánlott enni, és ezt a szabályt érdemes betartani, mert különben nem csak a plusz kilókkal, hanem magas koleszterinszinttel is meg kell küzdened. Az esti nassolás növeli az inzulin-, és a koleszterinszintet is. Ha több kalóriát viszel be az szervezetedbe, mint amennyit elégetsz, akkor az egészen biztosan súlygyarapodáshoz vezet.

2. Késő esti kávézás

Kávét lefekvés előtt legkésőbb 6 órával kell fogyasztani. Szakértők szerint, ha a kávéban lévő klorogénsav felhalmozódik a szervezetben, akkor túlsúly alakulhat ki. A kávé helyett ajánlott inkább gyógyteát fogyasztani.

3. Túl kevés alvás

Legalább 7-8 órát kell aludni egy éjszaka. Kutatások alapján bebizonyították, hogy szoros összefüggés van az elégtelen alvás és az anyagcsere felborulása között. Ha nem alszol eleget, másnap fáradt leszel, és így a fizikai aktivitást is minimálisra fogod csökkenteni.

4. Testmozgás hiánya

A testmozgásnak nagyon fontos szerepe van a fogyásban, hiszen serkenti az anyagcserét és égeti a kalóriát. Naponta legalább 30 percet kell mozogni ahhoz, hogy ne legyenek túlsúlyproblémáid. Esténként például a nassolás helyett válassz egy kis kardiómozgást.

5. Okostelefon, táblagépe használata elalvás előtt

Tanulmányok alapján bizonyították, hogy azok az elektronikus eszközök, amelyek kék fényt bocsátanak ki, alvásproblémát okoznak, de használatuk a súlygyarapodással is szoros összefüggésben áll. Zavarják a melatonin termelődését, éppen ezért alvásproblémák alakulhatnak ki. Inkább olvass egy jó könyvet elalvás előtt!

6. Túl kései ébredés

Szakértők szerint azok, akik reggel korábban kelnek, és még nincs világosság, kevésbé hajlamosak az elhízásra, mint azok, akik már esetleg napsütésben ébrednek fel. 20-30 perces természetes kültéri fény is befolyásolja a testtömegindexet.

7. A környezet színe

Nem mindegy, hogy milyen szín dominál a szobában, ahol alszol! A kék szín például elősegíti az alvást, és csökkenti az étvágyat is. A vörös vagy a narancssárga energiával tölt fel, és pillanatok alatt éhes leszel egy ilyen környezetben.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!