Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Nyugodtságunkat igyekezzünk minden áron megőrizni a jelenlegi helyzetből fakadó korlátozások idején is. Ez nagyon fontos, mivel a pánik felborítja a belső szervek megfelelő működését.

A legfrissebb jelentések szerint, világszerte több mint 1 millió 400 ezer koronavírus-esetet regisztráltak, a halálesetek száma meghaladja a 86 ezres küszöböt. A gyógyult betegek száma több mint 300.000-ra tehető, a Johns Hopkins Egyetem adatai szerint.

Laura Maria Cojocaru pszichológus szerint, a stressz nyomása alatt testünk az energia legnagyobb részét a túlélési ösztönökért felelős fiziológiai szervekhez és folyamatokhoz irányítja. (például: mellékvese, adrenalin, szív, vérkeringés, légzés, oxigénellátás, izomzat).

„Minél tartósabb ez a stresszes állapot, annál kevesebb energia jut a sejtek regenerációjával foglalkozó szervek, mirigyek és élettani folyamatok számára. Ennek eredménye pedig az immunrendszer gyengülése. A stressz olyan állapot, amely rányomja bélyegét a teljes létezésünkre, úgy szellemi, érzelmi, mint fizikai szinten. Valójában a stressz önmagában nem egy „betegség”, nem olyan, ami kézzelfogható módon létezik, hanem magába foglalja a külső vagy belső ingerekre adott mentális reakcióinkat. Így a képzeletbeli aggodalmak, (mi történhet most vagy a közeljövőben), ami az agyunkban pörög, a tökéletesség utáni vágyunk és a türelmetlenségünk, szükségtelenül pánikot okoznak számunkra.” – magyarázza Laura Maria Cojocaru pszichológus .

Az alábbiakban bemutatunk 9 tippet arra vonatkozóan, hogyan őrizzük megy nyugalmunkat ebben a kritikus időszakban!

1. Hagyjunk fel a képzeletbeli aggodalmainkkal, mert azok egy olyan jövőhöz tartoznak, amelyet egyelőre még nem ismerünk!

2. Hagyjunk fel a kis sérelmeinkkel, és legyünk hálásak azért, amink van, amit már tudunk, és amit képesek leszünk megkeresni, kérdezni és megtanulni.

3. Fókuszáljunk arra, ami igazán fontos: egészség, pihenés, hála, család, szerelem.

4. Nagyon fontos az egészséges életmód folyamatos fenntartása az immunrendszer támogatása érdekében (fizikai mozgás, kiegyensúlyozott táplálkozás, minőségi szocializáció, hobbi).

5. Csökkentsük a húsfogyasztást – a feldolgozása több energiát fogyaszt a szervezetben, mint a zöldségek feldolgozása. Ugyanakkor a feláldozott állatok stresszhormonjai átjutnak a szervezetünkbe, ami a pánik ellenőrizetlen növekedését eredményezi.

6. Ebben a kialakult helyzetben, tartsuk tiszteletben más lények életét, a környezetet és a természetes egyensúlyt.

7. Töltsünk több időt a családdal és önmagunkkal.

8. Olvassunk, olvassunk, olvassunk!

9. Folyamatosan (naponta) végezzünk olyan relaxációs gyakorlatokat, amely megfelelnek számunkra: fizikai mozgás, könyv olvasása, egy jó film megtekintése, hobbi, meditáció, légzéstechnika, mentális edzés, tudatosság, pszichoterápia, energia technikák, jóga, minőségi idő olyan emberekkel, akiktől tanulhatunk valamit stb.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!