Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az egészségünk szempontjából nem csak az elfogyasztott tápláléknak van fontos szerepe, hanem az italoknak is. A legtöbb család egészségtelen szokásokat vett át az utóbbi években, nap mint nap szénsavas üdítőket, ásványvizet, energiaitalokat fogyasztanak, megfeledkezve a buborékmentes vízről, soványtejről és a teákról.

Itt az ideje változtatni ezen, és figyelembe venni a különböző, egészség szempontjából koránt sem mellékes tényezőket. Tudjuk példáúl, hogy a buborékmentes vizet és a különböző teákat nem csupán az ízük különbözteti meg egymástól, hanem a folyadékbeviteli szituáció is, pont ahogy az üzletben árusított üdítőitalok, energiaitalok, sör és különböző szeszes italok esetében is.

Érdemes tehát megpróbálni a megszokott üdítőket lecserélni mondjuk buborékmentes vízre, esetleg stílusos teamécsesekre, ugyanis a szervezetünk szempontjából a folyadékbevitel ugyan úgy megtörténik, viszont lényegesen egészségesebb formában. Általában előszőr az háziorvosunk ajánlására zárjuk ki étrendünkből a károsnak fémjelzett italokat, de teljesen fölösleges eddig várnunk. Nyílván a szaktekintély véleménye hitelesebb minden más forrásnál, de összevetve a kapott tanácsokat az eltérés nulla.

A cukor és különböző édesítőszerek a legtöbb üzletben vásárolt üdítőben megtalálhatóak, amelyek tartós fogyasztása komoly emésztőrendszeri problémákhoz vezetnek. Az elfogyasztott táplálékból nyert cukorszint mellett további adagok csak rontanak az egészségünkön, növelik a cukorbetegség, az alvászavarok és emésztési problémák kockázatát.

Julius Cézár mondta: “A katonáimnak se sót, se cukrot ne adjanak semmilyen formában. A harctéren lehet nyílvessző végez velük, de a só és a cukor már a táborban megöli őket.”

Az orvosok felhívják a figyelmet arra, hogy paradox módon, akik ásványvizet és szénsavas italokat fogyasztanak, úgy gondolják, hogy ezáltal kálciumot, magnéziumot és egyéb anyagokat nyernek szervezetük részére, ami igaz is, ugyanakkor sokkal több egészséges terméket hagynak ki ezáltal az étrendjükből. Különösen a gyerekek és a fiatalok alulinformáltak ezen téren, a kockázat viszont ugyan úgy létezik, és érdemes mérlegelni.

Egészésgünk érdekében nem szükséges lemondanunk az üdítőitalok kínálta ízekről, egyszerűen csak kreatívabb fogyasztásra kell törekednünk. Néhány ötlet:

– az éléskamrából sose hiányozzon a soványtej, mivel tudni való, hogy nagyon egészséges, ízletes, és sokkal hidratálóbb a közönséges víznél

– szoktassuk rá gyerekeinket már kiskorukban, hogy szénsavmentes ásványvizet fogyasszanak; a cél elérése érdekében ízesítsük már otthon az iskolába szánt vizet természetes gyümölcslevekkel

– két naponta készítsünk házilag facsart narancs, körte, alma, sárgarépa és egyéb zöldség és gyümölcsleveket (lehetőleg kevés cukrot tartalmazó termésből), és ezekkel kombinálva tartsuk szinten a napi kötelező folyadékbevitelünket.

Mindezen alternatív fogyasztási formák gyakorlatba ültetése nélkülözhetetlen egészséges étrendünk kialakításában. Nem is tudunk róla, de rengeteg apró, bosszantó mindennapi egészségügyi problémánk (hasmenés, fejfájás, magas savszint) pontosan ezekből következik, így az egészséges étrend hozzájárul a jobb közérzet, jobb munkateljesítmény eléréséhez is!

Hiszen tudják: Ép testben ép lélek.

Bévé


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!