Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

9 jel, ami arra utal, hogy egy nő boldogtalan – magadra ismersz?

Úgy tartják, hogy a nők érzelmesebbek, és ezért hajlamosabbak arra, hogy túlreagálják a dolgokat, mint a férfiak. Ez részben igaz is. Bizonyos események időnként lehangolhatnak, és néha mindenki lehet szomorú. De vannak olyan nők, akik szinte soha nem szabadulnak ettől a depressziós állapottól, és ez a környezetüknek is feltűnik. Mi ennek az oka: melankolikus személyiség, vagy a boldogtalanság mélyen gyökerező szokása?

Ez utóbbira számos intő jel utalhat:

1. Mindig találsz rá okot, hogy szomorú és komor légy.
2. Nem tudod magad mögött hagyni a múltat.
3. Általában elégedetlen vagy mindennel és mindenkivel, beleértve önmagadat is.
4. Az áldozat szerepében tetszelegsz.
5. Úgy gondolod, hogy jobb feladni, mint keményen megküzdeni valamiért.
6. Úgy érzed, nem érdemled meg a boldogságot.
7. Úgy gondolod, hogy a negatív gondolatok a realizmus és a pragmatizmus normális megnyilvánulásai.
8. Nem mersz örülni semminek, nehogy csalódnod kelljen.
9. Hozzászoktál, hogy elhanyagold az alapvető szükségleteidet (a megfelelő táplálkozást, az egészséges alvást, sőt a személyes higiéniát).

Időről időre bárki érezheti így magát, de az érzés elmúlik – kivéve, ha a boldogtalanság bevett szokássá válik. Ezek az emberek nem csak szimulálnak, és nem manipulálni akarnak másokat a viselkedésükkel. Egyszerűen csak kényelmes számukra a boldogtalanság. Lehet, hogy szigorú fegyelemben és túlságosan is magas elvárások mellett nőttek fel. Az alacsony önértékelés, a negatív tapasztalatok, a bűntudat és a változástól való vonakodás szintén felerősítik ezt az állapotot.

Van azonban egy másik lehetőség is: ha a boldogtalanság megszokássá válik, és meg sem próbálunk változtatni az életünkön, az néha mentális zavarra is utalhat.

Vannak olyan emberek, akik örömet és bánatot egyaránt képesek átélni, de az utóbbi kényelmesebb a számukra. Jobban szeretik a negatív érzéseket. Ők általában hajlamosak az úgynevezett rögeszmés viselkedésre: ez megnyilvánulhat étkezési zavarok, félelmek, stb. formájában.

Mindenkinek megvan a maga, sokszor nagyon is egyedi elképzelése a boldogságról. Ez pedig ismét csak azt bizonyítja, hogy az életmód tudatos választás kérdése, nem pedig kényszeré. Ha meggyőzzük magunkat arról, hogy nincs más út, előbb-utóbb hozzászokunk a gondolathoz. Még akkor is, ha mélyen boldogtalanok vagyunk.

Hogy szabadulhatsz meg ettől a rossz szokástól?

1. Kommunikálj többet másokkal, ne félj bízni az emberekben.
2. Ne próbálj megfelelni másoknak, ne akard minden áron megkedveltetni magad velük.
3. Ne hasonlítsd magad másokhoz, az élet nem verseny.
4. Ha nem a rossz dolgokra összpontosítasz, akkor azok nem üldöznek mindenhová.
5. Ne várd, hogy a dolgok maguktól megoldódjanak. Cselekedj, és ne félj hibázni.
6. Felejtsd el a túlságosan specifikus célokat, tűzz ki minél általánosabb célokat magad elé, hogy ne érjen csalódás útközben.
7. Örülj a kis dolgoknak, és jutalmazd meg magad a jelentős változásokért és az elért mérföldkövekért.

A boldogtalanság szokása olyan, mint a körömrágás. Közönséges, hétköznapi dolognak tűnik, de semmi jó nem származhat belőle. A boldogság választás kérdése, és mindenkinek joga van ezt választani. Miért választják annyian a szürke és örömtelen életet, amikor az életük csodálatos és boldog is lehetne?


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!