Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az alvás nagyon fontos az emberi szervezet számára! Ha nem pihenjük ki magunk eléggé, akkor az fizikai, és lelki szinten is hatással lesz ránk. A mai rohanó világban azonban kevés az az ember, aki zavartalanul végigaludná az éjszakákat.

Ezt a 6 dolgot ne tedd lefekvés előtt, ha jól akarsz aludni!

Az alábbiakban 6 olyan dolgot mutatunk, melyeket mindenképp be kell tartanod annak érdekében, ha jól szeretnél aludni!

1. Semmi technológia

Vigyük ki a hálószobából a tévét, a laptopot, a telefont, és minden olyan kütyüt, amit elektromos, és képernyő jár hozzá. Az agy ugyanis a képernyők erős fényére úgy reagál, mintha nappali fény lenne, és nem alvós, hanem nappali üzemmódra kapcsol, és nem termeli az elalváshoz szükséges melatonin hormont.

2. Ne erőltessük az alvást

Fekszünk az ágyban, forgolódunk, és azon kattog az agyunk, hogy nem tudunk elaludni. Ismerős ez a helyzet? Attól, hogy felidegesítjük magunkat, csak még nehezebben alszunk el. Inkább fogjunk egy jó könyvet, olvasgassunk addig, amíg belealszunk.

Ezt már olvastad? 5 alvási pozíció, ami rendkívül sok mindent elárul rólad!

3. Felejtsük el az alkoholt

Ha alkoholt iszunk elalvás előtt, akkor az állandó vécére járás megszakítja az alvást. Felébredünk, és sokkal nehezebben fogunk tudni visszaaludni. Az alkohol károsítja a memóriát, és a koncentrációt is.

4. Erőgyakorlatok

Ne tornázzunk közvetlenül elalvás előtt. Felmegy a vérnyomásunk, és beindul a vérkeringésünk, ennek következtében pedig sokkal éberebbek leszünk.

5. Szoba hőmérséklete

Főleg télen, figyeljünk arra, hogy ne legyen túl meleg a hálószobában. Maximum 21 fokra tekerjük a fűtést, mert különben nyugtalanul fogunk aludni. Nyáron ezt már kevésbé tudjuk szabályozni…

Ezt már olvastad? Éjszakai diéta: 5 étel, amely alvás közben végzi a dolgát

6. Ne aludjunk a háziállattal

Annak ellenére, hogy sokan alszanak a háziállatukkal, tanulmányok alapján kimutatták, hogy a négylábú zavaró lehet a nyugodt alvás szempontjából.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!