Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, de nem ehetünk meg bármit, amit csak megkívánunk. Kevesen tudják, de bizonyos ételeknek negatív hatásai vannak, ha éhgyomorra fogyasztjuk azokat.

A nap első étkezésének rostokat, fehérjéket és egészséges zsírokat kell tartalmaznia, amelyek órákon keresztül ellátnak energiával, így sokáig jóllakottnak érzed majd magadat. Ezzel szemben egy olyan reggeli, ami sok feldolgozott élelmiszert tartalmaz, lelassít, hajlamossá tehet a hízásra és növelheti a krónikus betegségek kockázatát.

Egy joghurt, valamilyen péksütemény és egy csésze kávé – a legtöbbeknek ebből áll a reggeli, legalábbis a munkanapokon. Azt, hogy milyen hatásai vannak ezeknek az élelmiszereknek, ha éhgyomorra fogyasztod őket, megtudhatod az alábbi sorokból.

Péksütemények

Reggelente a legkönnyebb elmenni a legközelebbi pékségbe és gyorsan vásárolni valamilyen pékárut, amitől jól érezzük magunkat, és úgy gondoljuk, hogy ezzel le is tudtunk egy étkezést. Az éhgyomorra fogyasztott péksütemény azonban nem éppen a legjobb választás. A benne lévő élesztő irritálhatja a gyomrodat, és ez egy idő múlva emésztési problémákhoz vezethet. A péksüteményeket éhgyomorra kerülni kell, legyen szó akár az ébredés utáni első étkezésről, akár egy gyors harapnivalóról később a nap folyamán.

Édességek

A cukor ugyan nagyon könnyen emészthető, de ha éhgyomorra fogyasztjuk, a szervezet nem képes elegendő inzulint kiválasztani, hogy fenntartsa a normális vércukorszintet. Az édességekből, vagy édes ételekből álló reggeli hajlamossá tehet a cukorbetegségre, különösen, ha a családban van példa 1-es vagy 2-es típusú cukorbetegségre. Ezenkívül a cukor savas élelmiszer, ami megzavarhatja a szervezet sav-lúg egyensúlyát.

Kávé

Sokan kezdik a napot kávéval, amit éhgyomorra isznak, de azt már kevesen tudják, hogy ez egyáltalán nem egészséges. Az éhgyomorra fogyasztott kávé gyomorsavat okoz, fokozza az idegességet, remegést okozhat, felgyorsíthatja a szívműködést.

Joghurt

A joghurt tejsavbaktériumokat tartalmaz, amelyek jó hatással vannak az egészségünkre. A tejsav azonban irritálhatja a gyomor nyálkahártyájára, ha magas savtartalmú ételeknek tesszük ki a gyomrunkat, különösen akkor, ha a joghurthoz nem fogyasztunk semmi egyebet. A gyomorsav így elpusztítja a joghurtokban található tejsavbaktériumokat és ezáltal a tejtermék elveszíti legjobb tulajdonságát. A legjobb, ha a joghurtot harapnivalóként, egy-két órával reggeli után fogyasztod, vagy mindenesetre az étkezés végén, miután már ettél valami egyebet.

Körte

A körte rostokat tartalmaz, és kifejezetten jó választás, ha nem éhgyomorra fogyasztjuk. Ellenkező esetben irritálhatja a gyomor nyálkahártyáját, és gyomorfájdalmat okozhat. Célszerű más gyümölcsökkel vagy zabkásával kombinálni.

Paradicsom vagy citrusfélék

Ezek tökéletesen illenek egy salátába, annál is inkább, mert gondoskodnak a napi C-vitamin szükségletedről, de éhgyomorra mindenképpen kerülnöd kell a fogyasztásukat. A paradicsomban lévő csersav növeli a gyomorsavat, és gyomorpanaszokat okozhat. Ezért, ha problémáid vannak a nyelőcsöveddel, gyomorhurutod vagy gyomorfekélyed van, de akkor is, ha egyszerűen szeretnéd megelőzni ezeket a betegségeket, a legjobb, ha eszel valamit, mielőtt savas zöldségeket vagy gyümölcsöket fogyasztanál – például paradicsomot, vagy citrusféléket.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!