Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Állandóan csak halogatod a dolgokat, soha nincs kedved semmihez? Ha már hetek-hónapok óta így érzel, tudd, hogy ez nem csak egy múló hangulat, hanem pszichológiai magyarázata is van a dolognak.

Ez a borzasztóan felgyorsult világ, az állandó elvárások óriási nyomást gyakorolnak ránk. Agyunk állandó terhelés alatt van, folyamatosan megoldásokat keresünk, teljesíteni és bizonyítani akarunk, hiszen nap, mint nap állandó kihívások előtt állunk. A modern, és percről-percre fejlődő technológiának köszönhetően az elménk nem tud lenyugodni.

Alexandru Plesea pszichológus szerint ez az állapot nem nagyon fog változni magától, éppen ezért fel kell ismernünk, és cselekednünk kell. A halogatás, és az az elképzelés, hogy majd holnap, egy hét múlva jön el a megfelelő pillanat, egyáltalán nem célravezető.

“Hogy odafigyeljünk arra, ami éppen ebben a pillanatban előttünk van, egy elfelejtett képesség. Olyan gyorsan történnek az események, hogy nem tudjuk megemészteni őket, nem tudunk arra figyelni, ami épp történik. Az emberiség a letargia korszakát éli. A megoldás az lehet, hogy a múltat és a jövőt csak egy múló pillanatként értelmezzük, és próbáljunk meg teljesen a jelenre koncentrálni, arra, ami most van. Általában elfeledkezünk a jelen pillanatról, és arra gondolunk, hogy majd máskor jobb lesz, később több időnk lesz. A halogatás egy mentális illúzió, és ezt a példát a gyerekek a szüleiktől tanulják el. Minél többet gyakoroljuk a halogatást, annál inkább beépül az életünkbe, és szokásunkká válik”. – mondja Alexandru Plesea.

Vágyaink, ötleteink, terveink nagyrésze a semmibe vész, mivel azt gondoljuk, hogy “majd” máskor nekifogunk, de nem ma. Ismerjük csak be, hogy a “majd”-ból semmi jó nem szokott kisülni, másnapra már nem is emlékszünk rá.

A halogatástól, mint rossz tulajdonságtól azonban meg lehet szabadulni, így a jelenben meg tudjuk élni azt, amit igazán szeretnénk, és nem kell állandóan a stresszel és frusztrációval küzdenünk.

7 módszer, amely segítségével megszabadulhatunk a krónikus halogatástól!

1. Ajánljunk magunknak egy nagyobb jutalmat, ha most tesszük meg, és egy kisebbet, ha csak később.

2. Írjuk le az életünkkel, és a fejlődésünkkel kapcsolatos összes ötletet.

3. Ne felejtsük el megbüntetni magunkat, ha bármit is saját hibánkból elmulasztottunk, csak azért, mert halogattunk.

4. Barátkozzunk olyan emberekkel, akik a halogatás helyett inkább cselekednek.

5. Figyeljük meg, hogy mennyire vagyunk elégedetlenek és frusztráltak, amikor halogatunk, és mennyire örülünk, ha sikerül megtennünk időben valamit. Melyik jobb érzés?

6. Ne próbáljuk meggyőzni magunkat, hogy mennyivel jobb lenne most valami mást csinálni ahelyett, amit muszáj lenne elvégezni.

7. Ne akarjuk soha senkinek elmagyarázni, hogy miért rossz a halogatás, inkább mutassunk példát.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!