Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Néha úgy nézel ki, mint egy 3 hónapos terhes, és ráadásul kellemetlenül is érzed magad emiatt? Szerencsére van néhány egyszerű módszer, amely segítségével újra lapos lehet a hasad, és a közérzeted is javulni fog.

1. Ízesített víz

A rendszeres hidratálás nagyon fontos, de ha túl sok szénsavas vizet iszol, akkor könnyen felpuffadhat a hasad. Válassz inkább szénsavmentes vizet, és a könnyebb emésztés érdekében adj hozzá egy csipet borsot, kurkumát, gyömbért, vagy csavarj bele citromot.

2. Lélegezz mélyeket!

A stressz, az állandó feszültség könnyen okozhat haspuffadást. Annak érdekében, hogy el tudj lazulni, és megszabadulj a hasi feszültségtől, sajátítsd el a helyes, mély légézs technikáját. Sok kultúrában a gyomrot a második agyként tartják számon, pillanatok alatt minden feszültséget elraktároz. Nem hiába mondják, hogy “nem tudom megemészteni a problémákat”.

3. Rágj meg mindent jól!

Evés közben ne nézz tévét, ne olvass, próbálj teljes mértékben az ételre, az ízekre, az emésztésre koncentrálni. Szakértők szerint minden falatot 12-szer kell megrágni, így sokkal több emésztőenzim termelődik, és megelőzhető a puffadás.

4. Gyümölcsök

Van néhány olyan gyümölcs, mint pl. a sárgadinnye, az ananász, a papaya, amely elősegíti az emésztést, vízhajtó tulajdonságokkal rendelkezik, és megakadályozza a puffadás kialakulását. Csak óvatosan a többi gyümölccsel és zöldséggel, mert alapjában véve nyersen könnyen okozhatnak puffadást.

5. Óvatosan a sok fehérjével

A fehérje tartalmú élelmiszerek gyakran sok cukormolekulát tartalmaznak, éppen ezért erjedés alakulhat ki a gyomorban, így a gázképződéssel és puffadással is számolni kell.

6. Egy-egy szem korriander

A Digestive Diseases and Science folyóiratban közzétett tanulmány alapján kimutatták, hogy az irritábilis bélszindrómában szenvedő betegek jobban érezhetik magukat, ha időnként elrágnak egy-két szem koriander magot, vagy rendszeresen használják fűszerezéshez. Ez a fűszer olyan illóolajokat tartalmaz, amelyek ellazítják a hiperaktív gyomrot.

7. Testmozgás

Még egy 15 perces testmozgás is jótékonyan befolyásolja a bélműködést. A rendszeres jógagyakorlat, egy kis séta, de a futás is segít megakadályozni a puffadás kialakulását.

8. Fekete csokoládé

Egy-két kocka legalább 70%-os fekete csokoládé jót tesz az emésztésnek, viszont nem szabad túlzásba vinni a fogyasztását. Igen magas az antioxidáns tartalma, gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik, és segít megszabadulni a puffadástól.

9. Jó baktériumok

A probiotikumok a gyomor legjobb barátai, hatékonyan veszik fel a harcot a puffadás ellen. Az eredmény nem látható azonnal, de hosszú távon gondoskodnak a gyomor egészségéről, szabályozzák a hormonális egyensúlyt.

10. Édes és sós

A sós és zsíros élelmiszerek egyáltalán nem tesznek jót a gyomor egészségének. Ha nem tudsz ellenállni, fogyaszt káliumban gazdag élelmiszereket is, melyek mérséklik a vízvisszatartást, mint pl. a görögdinnye, a banán, a mangó és a paradicsom.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!