Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A tél az influenza és más vírusos fertőzések időszaka. Ebben a megfázásokkal terhes periódusban az orvosok azt tanácsolják, fordítsunk különös figyelmet a változatos étrendre, és győződjünk meg róla, hogy elegendő kalóriához jutunk. Fogyasszunk olyan ételeket, amelyek növelik a szervezet ellenállókészségét a betegségekkel szemben. A szalonna pontosan ilyen élelmiszer.

Számos mítosz létezik a szalonna fogyasztásával kapcsolatban. Azok, akik hisznek ezekben, ha nem is zárják ki teljesen az étrendjükből, de jelentősen korlátozzák annak mennyiségét. Úgy döntöttünk, hogy tisztázzuk ezeket a kérdéseket, és megcáfoljuk a szalonnával kapcsolatos, széles körben elterjedt mítoszokat.

Mítoszok a szalonna káros hatásairól.

1. A szalonna – színtiszta zsír

Igen, természetesen zsír. De a zsír valóban olyan káros lenne? Enélkül az anyag nélkül nem mehetne végbe egyetlen immunrendszeri folyamat sem a szervezetben. Ezen felül zsírra van szükség a koleszterin feldolgozásához is.

2. A szalonna nem egyéb, mint puszta koleszterin

Mint minden más állati eredetű termék, a szalonna is tartalmaz koleszterint. Ez az összetevő pedig egyáltalán nem ismeretlen az emberi szervezet számára. Fontos funkciókkal rendelkezik, például részt vesz a vérképzésben, és a sejthártya felépítésében is fontos szerepe van.

A közhiedelemmel ellentétben, a szalonnában található koleszterin szintje nem olyan magas. Összehasonlításként: 100 g szalonna 70-100 mg koleszterint tartalmaz, míg ugyanennyi borjúmáj 240-400 mg-ot. Természetesen csak a friss szalonna előnyeiről beszélünk, semmilyen füstölt hús nem tartozik ebbe a kategóriába.

3. A szalonna hizlal

A szalonna esetében, és minden más élelmiszer esetében is számít a mérték. Kalóriaértéke egyértelmű: 770 kcal 100 grammban. Azonban a szalonna azok közé az ételek közé tartozik, amelyeknek a kalóriatartalma hosszabb ideig kitart, gyorsan felszívódik és lebomlik, de hosszú távú teltségérzetet biztosít.

A napi fogyasztás értéke ne haladja meg a 20-80 grammot, az aktivitás mértékének függvényében. Gondolj az energiamérlegre: a fogyás szempontjából nem maga az élelmiszer számít, hanem annak mennyisége.

4. Nem szabad kenyeret enni szalonnával

A szalonna és a rozskenyér egymásnak lettek teremtve! Együttesen jótékony hatással vannak az emésztésre. Egy szelet friss szalonna, egy kis fokhagymával vagy hagymával egy szelet kenyéren az influenza megelőzésének kiváló és ízletes módja. Természetesen ezt a finomságot nem este kell fogyasztani, vacsorára válassz inkább valami könnyebbet.

5. Nem ajánlott az ételeket szalonna zsírjában sütni

Most kapaszkodj meg! Az angliai Montfort Egyetem tudósai a legújabb kutatások alapján azt állítják, hogy a szalonna, a disznózsír sokkal biztonságosabb a főzéshez, mint a növényi olajok. Az olíva- kukorica- és napraforgóolajok előnyei nyilvánvalóak, de csak akkor, ha nyers formában használjuk ezeket.

Bármilyen furcsán is hangzik, de néhány darab szalonna egy friss zöldségsalátával, a legjobb választás egy diétához. De természetesen azt, hogy fogyaszt vagy sem szalonnát, mindenki maga dönti el.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!