Egy spanyolországi tanulmány szerint a mértéket betartva a számítógépes játékok pedagógiai eszköznek is bizonyulhatnak.
Olyan, szándékosan kísérleti szempontból kifejlesztett, programokon tanulmányozták a gyerekeket, amik a szexualitás, erőszak és erőszakos beszéd visszafolytásában segítenék a gyerekeket nevelni. Az eredmény meglepően pozitív volt, és azt támasztotta alá, hogy a gyerekek nem csak a negatív vonzatú magatartási formákat képesek átvenni, hanem ugyan így a pozitívakat is.
A kísérleti eredmények azt mutatták, hogy a fiúk sokkal inkább vonzódnak a sebesség, erőszak, lövöldözés és egyéb, hasonló témájú játékokhoz; míg a lányok sokkal inkább szeretik a logikai, harmónikus és kedves grafikájú játékokat. A szülőket is belevonva a kísérletbe viszont azt a következtetést vonták le, hogy a szülők nagy részét egyáltalán nem érdekli egyik típusú játék sem, így teljesen figyelmetlenül állnak az egészhez, és nem gondolják meg a nevelési vonzatát.
A megkérdezett gyerekek 40%-a azt vallotta, hogy gyakran megesik, hogy később fekszenek le, mert a számítógépen játszanak, illetve házi feladatukat is hanyagolni képesek csak azért, hogy játszhassanak. Ezen halasztások ugyan önmagukban nem károsak, de a heti rendszeresség bizony felhalmozódik és fáradtságként, elmaradt feladatok halmaként jelentkezik hétvégén, amikor épp a kikapcsolódásra kéne összpontosítani.
Mindezeket valami képpen szabályozni kéne, így gyermekünk egyaránt nyerhetne értékes információkat olyan dolgokról, amiket addigi élete folyamán még nem tapasztalt, és a közvetlen környezetéből nem is tud, esetleg olyan negatív hatásokra készülhet fel, amik bármikor érhetik, így nem lesz teljesen védtelen. A kutatók a tanulmány elkészítése után rögtön nekiálltak, hogy egy olyan nevelési módszert dolgozzanak ki, aminek szerves része a számítógépes játék, nem unalmas, de szabályozott és a túlzásba vitt számítogépen való játszást kiküszöböli.
Bévé