KezdőlapÉletmódA táplálkozási szakértő szerint az étrend megváltoztatása egy bizonyos életkorban akár 10...

A táplálkozási szakértő szerint az étrend megváltoztatása egy bizonyos életkorban akár 10 évvel is meghosszabbíthatja az életünket

-

Még több érdekes történetért iratkozz fel a Twice.hu hírlevelére!

Dr. Federica Amati táplálkozási szakértő szerint az étrend megváltoztatása egy bizonyos életkorban nagy hatással lehet a várható élettartamra, és bizonyos esetekben akár 10 évvel is növelheti azt.

Amati kifejtette, hogy az emberi test az életkor előrehaladtával megváltozik, és azok az ételek, amiktől egykor fittnek és egészségesnek éreztük magunkat, már nem feltétlenül fejtik ki ugyanazt a hatást. Ha azonban 40 éves korunkban megváltoztatjuk az étrendünket, azzal akár 10 évet is adhatunk az életünkhöz.

Dr. Amati elmondása szerint John Mathers professzor tanulmánya megvizsgálta az Egyesült Királyságban az alapvető táplálkozási szokásokat – amelyek szerinte nem túl jók – és megállapította, hogy a szabványos táplálkozási irányelvekhez való igazodás körülbelül hat évvel meghosszabbíthatja az életet. A

szakértő azt is hozzátette, hogy a mediterrán étrend tűnik a leghatékonyabbnak a megvizsgált étrendek közül.

„Tehát alapvetően több gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyest, diófélét, magot kell fogyasztanunk. És ha ezt 40 éves korban bevezetjük, az akár 10-11 évvel növelheti a várható élettartamunkat” – mondta Amati.

Hozzátette, hogy a tanulmány azt is megvizsgálta, mi történik, ha ezt a változást 70 éves korban vezetjük be, és megállapította, hogy még így is jelentős eredményt érhetünk el – akár 6 évet is hozzáadhatunk az életünkhöz.

Elmagyarázta, hogy ahogy öregszünk, a szervezetünk egyre kevésbé képes felszívni és hasznosítani a tápanyagokat.

„Jellemzően inzulin rezisztensebbé válunk. Az inzulin pedig az a hormon, ami rendkívül fontos szerepet játszik a szénhidrátok, fehérjék és zsírok anyagcseréjének szabályozásában” – magyarázta Amati, hozzátéve, hogy az idősebb embereknek éppen ezért ajánlatos több fehérjét bevinni a szervezetükbe.

Ez lényegében csak egy minimális növekedést jelent – testtömeg-kilogrammonkénti 0,83 g, vagy az idősebbek esetében talán 1 g/kg. Azt is hangsúlyozta, hogy az idősebb emberek esetében az alultápláltság, illetve a kiszáradás is veszélyesebb lehet.

Általánosságban véve több tojás, olajos hal, hüvelyesek és teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztását javasolta.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy iratkozz fel a hírlevelünkre!


Legfrissebb

Hirdetés

Csemegézz

Ez is érdekelhet