Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

100 g aszalt szilva 270 kcal-ot tartalmaz, és sokkal több a tápértéke mint a friss gyümölcsnek.

Ha a friss szilva csupán csak emlék a hideg napokon, addig az aszalt gyümölcs mindenki számára könnyen elérhető, sőt semmit sem veszít tápláló értékéből. A rostokban, fehérjében és káliumban gazdag aszalt szilva rengeteg antioxidánst tartalmaz, ezzel pedig nagyban védi a szervezetet a különböző rákbetegségekkel szemben és nemcsak.

Előnyei:

– pár szem aszalt szilva ideális ínyencség, ami egyben energiát is ad
– védi a szívet, megelőzi a vastagbél problémákat és a cukorbetegség kialakulását, mivel lelassítja a glükoz felszívódásának folyamatát a vérben, csökkenti az Alzheimer kór kialakulásának esélyét és szabályozza a vérnyomást
– könnyen kezelhető vele a székrekedés, hashajtó hatása van. A kedvező hatás eléréséhez tégy 6-7 aszalt szilvát egy pohár vízbe, hagyd állni egy éjszakát majd másnap éhgyomorra fogyaszd.

Tudtad ?

Az aszalt szilvának kétszer nagyobb antioxidáns szerepe van, mint az erdei gyümölcsöknek.

Szárított gyümölcsök: édesen vagy sósan, mindig egészségesek

Aszalt szilva – sok antioxidánst tartalmaz Füge – segít a szervezet méregtelenítésében
Datolya – szénhidrátban gazdag gyümölcs Mazsola – egyike a legkedveltebb szárított gyümölcsöknek
Pisztácia – a bo”ség és boldogság szimbóluma Dió – Omega 3 zsírsavat tartalmaz
Mogyoró – olajsavat tartalmaz Mandula – jó az emésztésnek
Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!