Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Imádod a sűrű sajtmártásban úszó pasztát, főleg, ha még pirított bacon darabokkal is meg van szórva? Ha azon aggódsz, hogy túl sok kalóriát viszel be a szervezetedbe, akkor elárulunk néhány titkot, hogy mit kell tenned ahhoz, hogy ne hizlaljanak a tésztafélék.

Ha megfelelően készíted el, hetente 2-3 alkalommal nyugodtan fogyaszthatsz tésztaféléket.

1. Egyél friss salátát mellé

Főzz a szokásosnál kevesebb tésztát, és készíts mellé egy óriási adag friss salátát szezonális zöldségekből. Az öntet legyen minél egyszerűbb, a legjobb, ha csak egy kevés olívaolajat és sót adsz hozzá.

A tésztát megszórhatod egy kevés apróra vágott fokhagymával. Ha lédús, édes paradicsomot vágsz fel mellé, akkor szórj rá mindenképp friss bazsalikomot. Kevesebb tészta, több zöldség – ez az első titok!

2. Keverd párolt zöldségekkel a tésztát!

Elsőre furcsa lehet, de amennyiben párolt zöldségekhez hozzákeversz egy kevés tésztát, nem csak laktató, de sokkal egészségesebb is lesz. Közben pedig egyáltalán nem kell aggódnod azért, hogy éhes maradsz, vagy túl sok kalóriát fogyasztasz.

Gomba, cukkini, sárgarépa, póréhagyma, paprika, paradicsom, brokkoli: tökéletes lehet bármelyiket is választod.

3. Csak módjával a parmezánnal

A legtöbb fehér szósz nagy mennyiségű sajtot tartalmaz, így könnyen előfordulhat, hogy túl sok kalóriát eszel meg egyszerre. Ha imádod a sajtot, nem kell lemondanod róla teljesen, csupán csökkentsd az adagot. Mellőzd a sajtszószt, inkább csak szórd meg a tészta tetejét egy kevés parmezánnal tálaláskor.

4. Paradicsomszósz házilag

Bármennyire is ízletes, a bolti paradicsomszósz nem túl egészséges, ugyanis nagyon sok hozzáadott adalékanyagot tartalmaz. Fogj néhány kerti paradicsomot, és egy kevés apróra vágott hagyma, fokhagyma segítségével turmixolj te magad egy ízletes paradicsomszószt. A végén ízesítsd oregánóval, bazsalikommal, meglátod, sokkal jobb, mint a bolti.

5. Durumtészta

Ha csak lehetséges, mindig fogyassz barnalisztből készült durumtésztát. A teljes kiőrlésű liszt sokkal egészségesebb, mint a fehérliszt, és mivel magasabb a rosttartalma, az emésztést is elősegíti. Érdemes kipróbálni a hüvelyesekből készült tésztákat is, manapság már könnyen beszerezhető csicseriborsó-, bab-, vagy lencselisztből készült tészta is.

Fotó: Instagram/Gabrielle Caunesil

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!