Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Olyan ételek fogyasztása mellett szeretnél súlyt veszteni, melyeket szeretsz? Igen, ez lehetséges! Méghozzá a görögdinnye diétával. A gyümölcs, melyet egyre nagyobb mennyiségben találsz meg a piacokon, amellett hogy nagyon finom, karcsúsít és még egészséges is.

Fotó: Flickr.com
Fotó: Flickr.com

250 gramm görögdinnyében mindössze 46 kalória van, a napi C-vitamin adag 20%-a rejlik benne, valamint a szükséges A-vitamin adag 17%-át lehet kinyerni belőle – erről tájékoztat a huffingtonpost.com. És ez még nem minden. Növényi rostokban is bővelkedik, melyek segítik az emésztést, továbbá káliumban is gazdag, az ásványban, ami a vérnyomás szabályozásáért felelős. Egyértelmű, hogy mennyire jótékony és egészséges, nemde?

Próbáld ki az ötnapos görögdinnye-kúrát, és szabadulj meg 5 felesleges kilótól, miközben hasznos tápanyagokkal gazdagítod a szervezeted.

* Reggeli (a diéta minden napján ugyanaz)

1 szelet pirított kenyér, 1 szelet görögdinnye, 1 csésze cukor nélküli tea vagy kávé.

* 1. Nap

Ebéd: 100 gramm párolt marhahús, 100 gramm főtt rizs paradicsomszósszal, 1 szelet görögdinnye.

Vacsora: 50 gramm tehéntúró, 1 szelet pirított kenyér, görögdinnye bármilyen mennyiségben.

* 2. Nap

Ebéd: 50 gramm párolt csirkemell, 1 szelet pirított kenyér, 1 szelet görögdinnye.

Vacsora: 100 gramm grillezett hal, 1 szelet pirított kenyér, 1 szelet görögdinnye.

* 3. Nap

Ebéd: 30 gramm spagetti paradicsomszósszal és reszelt sajttal, görögdinnye korlátlan mennyiségben.

Vacsora: egy nagy adag zöldségsaláta, 1 szelet görögdinnye.

* 4. Nap

Ebéd: 1 bögre zöldség krémleves, 50 gramm párolt csirkemell, 1 szelet pirított kenyér, 1 szelet görögdinnye.

Vacsora: 2 db főtt burgonya parmezánnal és zöldséggel, görögdinnye korlátlan mennyiségben.

* 5. Nap

Ebéd: 50 gramm párolt marhahús párolt gombával, görögdinnye bármilyen mennyiségben.

Vacsora: 50 gramm tehéntúró, 2 szelet pirított kenyér, görögdinnye korlátlan mennyiségben.

A táplálkozási szakértők szerint nem ajánlott 10 napnál tovább diétáznod, így jobban teszed, ha tartasz egy kis szünetet. Igyekezz bevonni a testmozgást is, még ha csak a gyaloglás erejéig is. Ha teheted, rendszeresen kerékpározz, ússz. Ezek a sportok ugyanis segítenek az izomzat harmonikus fejlődésében. És még egy fontos dolog: bár a dinnye rengeteg vizet tartalmaz, így megóv a kiszáradástól, ajánlott minél több folyadékot fogyasztanod a kúra ideje alatt, nemcsak a nyári forróság miatt, hanem mert a víz segít a toxinok kitakarításában.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!