Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Történeti áttekintés helyett – hogy a gyakorlatokat Moshé Feldenkrais izraeli fizikus fejlesztette ki – vágjunk inkább a közepébe!

A Feldenkrais egy speciális torna, amely javítja a mozgáskoordinációt, és (újra) rugalmassá teszi az izületeket. A mozgásformát a balesetek utáni rehabilitációban is alkalmazzák, világszerte. Sikerét azonban mégsem ennek, hanem az egyediségének köszönheti: a kivitelezés csak a test határaitól függ.

A ,,terápiát” bármilyen korban el lehet kezdeni, hiszen abszolút kímélő és személyre szabott. A gyakorlatok könnyen elsajátíthatók, végzésük a mozgás örömével, könnyedségével segít a jobb közérzethez, és a mozgékonysághoz.

A Feldenkrais a jógához és a pilates-hez hasonlóan a megfelelő testtartásból indul ki: a rossz tartás később merevséghez, fájdalomhoz vezethet és súlyos egészségügyi problémákat okozhat. A módszer segítségével a test újra tanulja a tudatosságot és az egyensúlyt. Csökken az izmok rossz terhelése, megszűnik az erőlködés.

A tréningek során a fekvő helyzetben végzendő alapgyakorlatokat ülő és álló feladatok színesítik – nagyon fontos a koncentrált végrehajtás és a szabályos, tudatos légzés. A módszer két lehetőséget kínál a ,,tornázni” vágyóknak. Az egyik a csoportos foglalkozás, a tanító szóban ,,mutatja be”, mit kell csinálni, a végrehajtás a tanulók rugalmasságától függ. A másik lehetőség az egyéni tréning, ahol az edző érintéssel vezet végig a mozgássoron.

Ez tehát a Feldenkrais-módszer dióhéjban: speciális mozgássorok segítségével az izmok megtanulják, mikor kell lazítani, és mikor feszesen tartani. És nem lehet elégszer hangsúlyozni, a rendszeres mozgással, a test erősödésével a közérzetünk is javul!

Bévé

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!