Mit jelent, ha a Coca-Colának sárga dugója van.
A Coca Cola az 1890-es évek elején kapta mostani, jellegzetes piros csomagolását. Frank Mason Robinson, aki az ital nevét is adta, megtervezte a logót és a színpalettát is, hogy maximalizálja a Coca Cola felismerhetőségét.
A klasszikus piros címkés és kupakos csomagolás mellett azonban olyan változat is létezik, aminek sárga kupakja van. De vajon mit jelent ez?
A sárga kupakok a Coca-Cola palackokon valójában azt hivatottak jelezni a potenciális vásárlóknak, hogy az üdítő kóser, ami különösen fontos a zsidó vallás egyik legnagyobb ünnepe a pészah időszakában – írja chowhound.com.
A pészah az Egyiptomból való kivonulás ünnepe, ami hét napon át tart, és ez idő alatt különböző élelmiszereket tilos fogyasztani. Ezek közé tartozik a zab, a búza, a rizs, a kukorica és sok más gyakori élelmiszer.
Annak érdekében, hogy a zsidó üdítőital-rajongók pészáhkor is élvezhessék az italt, a Coca Cola elkészítette az ital kukoricaszirup nélküli változatát, és élénksárga kupakkal látta el azt, hogy könnyű legyen megkülönböztetni.