Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A kávé valóságos csodaszer lehet. Egy sor kutatás összekapcsolta a kávéfogyasztást olyan betegségek megelőzésével, mint például a demencia vagy az anyagcsere-rendellenességek.

Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül élénkítő hatását sem, és az általa biztosított energialöketet, amire bármikor számíthatunk. A kedvező hatások megőrzése érdekében azonban el kell kerülnünk a kávé tárolásával vagy elkészítésével kapcsolatos bizonyos szokásokat, amelyek csökkentik ezeket a jótékony hatásokat.

Lássuk tehát, melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket elkövethetünk a Fox News szerint:

1. Őrölt kávét vásárolunk

Mind igyekszünk inkább őrölt kávét vásárolni, és kerüljük a szemes kávét, akár azért, mert unalmasnak és túl bonyolultnak találjuk az otthoni őrlést, vagy, mert könnyebb és kényelmesebb megőrölve beszerezni. Az élelmiszer-kémia szakértői szerint ez utóbbi számos szabadgyököt tartalmaz, amelyek hozzájárulhatnak az oxidatív stressz és a test különböző gyulladásainak megjelenéséhez.

2. Az eredeti csomagolásában tároljuk

A kávét olyan edényekben kell tárolni, amelyekbe a levegő nem hatol be. Így az megőrzi azt a tulajdonságát, aminek segítségével növeli az antioxidánsok mennyiségét a szervezetben.

3. Túl korán isszuk a reggeli kávét

A szakemberek azt javasolják, hogy reggel 10 és 12 óra között fogyasszuk, mert ekkor csökken a kortizol szintje a szervezetünkben, és úgy érezzük, hogy extra energiára van szükségünk. A hajnali 7 órakor, sebtében elfogyasztott kávé semmit nem segít.

4. Túl sokat iszunk belőle

A túlzások soha nem javasoltak. Ez a szabály akkor is érvényes, amikor a napi kávéadagunkról van szó. Napi 225 ml bőven elég a szervezetünknek. Ha meghaladjuk ezt a mennyiséget, nemkívánatos mellékhatások jelentkezhetnek, különösen azok esetében, akik cukorbetegségben, reflux betegségben szenvednek, vagy szorongással küzdenek.

5. Túl sok cukrot teszünk a kávéba

A kávé egyik legnagyobb előnye, hogy stabilizálja a vércukorszintet, és csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően. Tehát amikor túlságosan megédesítjük a kávét, desszertté alakítjuk át, aminek így már semmi köze nincs az eredeti italhoz.

6. Egész nap ugyanazt a kávét isszuk

Iszunk pár kortyot, aztán otthagyjuk a csészét az íróasztalon, és később újra iszunk belőle. Ez hiba. Minél tovább áll a csészében, annál jobban növekszik a savassága, ami gyomorégésekhez és emésztési zavarokhoz vezet, és megtámadja a fogzománcot is.

7. Hogy gyorsabban teljen az idő

Túl sok kávét iszunk, azért, hogy gyorsabban teljen az idő, hogy szocializálódjunk, de sajnos a túl sok koffein irracionálissá és izgatottá tesz minket. A szív és a légzőrendszer működése felgyorsul, és megfosztják az agyat az oxigéntől, ami a racionális gondolkodáshoz szükséges.

8. Gyomorproblémák, fekély, gyomorhurut és irritábilis bélszindróma

Sajnos a kávé szerelmeseinek arról is tudniuk kell, hogy sok olyan összetevő van a kávéban, mint például a koffein és a kávébabban lévő különféle savak, amelyek irritálhatják a gyomrot és a vékonybelet. Az orvosok általában azt tanácsolják azoknak a betegeknek, akik hasonló problémákkal küzdenek, hogy egyáltalán ne fogyasszanak kávét.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!