Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Ezek a marketing trükkök arra késztetnek, hogy olyasmire költs pénzt, amit eredetileg nem is akartál megvenni.

1. Az étvágy felkeltése

Az érzékszerveink a szupermarketek leghatékonyabb szövetségesei. Nem hiába mondják, hogy nem szabad éhesen bevásárlásra indulni. Minél éhesebbek vagyunk, annál több dolgot vásárolunk meg. Még ha nem is vagy éhes, az üzleteknek számos módszerük van arra, hogy felkeltsék az étvágyadat. A friss péksütemények illata rendkívül csábító lehet, akárcsak az ingyen felkínált kóstoló falatok.

2. Hipnotikus zene

Az American Marketing Association tanulmánya bebizonyította, hogy az energikus zene spontán költekezésre ösztönöz.

3. A színek elrendezése

A Business Review tanulmánya szerint azokban az üzletekben, ahol a zöld és a kék árnyalatok dominálnak, a vásárlók 15%-kal több pénzt költenek, mint azokban az üzletekben, ahol a falak és a polcok meleg színűre vannak festve.

4. Kedvezmény akciók és hűségkártyák

Azt gondolod, hogy ezeket a kedvezményeket valóban azért találták ki, hogy pénzt spórolhass?

A hűségkártya egy adott üzlethez köt téged. Ha két, egyébként mindenben hasonló szupermarket közül kell választanod, egészen biztosan oda mész vásárolni, hol hűségkártyád van.

5. Csali-termékek

„Ha 10 darabot veszel, kevesebbet fizetsz!” – mindannyian ismerjük ezt a marketingfogást. Sokan be is dőlnek a hasonló ajánlatoknak, és nem veszik észre, hogy a végén többet vásároltak, mint amire szükségük van.

6. Terméktársítások

Lehet, hogy csak a gyerek kedvenc kekszéért ugrottál be a boltba, de ugyanazon a polcon megtalálod a kedvenc csokoládéját és a kedvenc üdítőjét is. „Milyen kézenfekvő”, gondolod, és azzal a lendülettel mindhárom terméket bedobod a kosárba. Tehát az ilyen terméktársítások nagyon jól működnek.

7. Az olyan csomagolások, amelyekben a termékek gyorsan lejárnak

A friss kenyeret gyakran papírzacskóban árulják. Jól néz ki, nem igaz? Viszont egyáltalán nem praktikus: ebben a csomagolásban a kenyér könnyen megszárad, és akkor indulhatsz újra vásárolni.

8. A kiemelt értékű termékek

A szupermarketek rendkívül jól játszanak az árakkal. Azokat a termékeket, amelyeket a leginkább szeretnének eladni, mindig szemmagasságba helyezik a polcokon, az olcsóbb, kevésbé jövedelmező termékeket pedig a legalsó polcokon tartják.

Ugyancsak bevett technika a „mágikus 9-es szám” hatása: amikor egy terméken kerek 200 helyett, mondjuk csak 199-es összeg szerepel, és ezzel máris kedvezőbbnek tűnik.

9. Öko, újrafelhasználható, márkás bevásárlószatyrok

Ez az újrafelhasználható bevásárlószatyor valójában zseniális marketingfogás! Először is, ezen általában szerepel az adott szupermarket neve, logója, és ezzel a vásárlót máris élő reklámfelületté alakítja. Másodszor, azt is eléri, hogy a vásárlóban bizalom ébredjen az üzlet iránt: „Ez az üzlet törődik a környezetvédelemmel”. Harmadszor pedig, ezzel a termékkel is növeli a vásárlásunk végösszegét.

10. A kasszák közelében elhelyezett polcok

Ezeken a polcokon az üzletek az apró, drága és többnyire fölösleges termékeket tartják. Arra játszanak rá, hogy miután elfáradtál a bevásárlásban, megjutalmazod még magadat valamivel. Arról nem is beszélve, hogy ha gyerekkel állsz a hosszú sorban, szinte elkerülhetetlen, hogy vegyél neki valami finomságot, hogy addig se unatkozzon. Tehát ez a trükk is működik!


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!