Ezeket az élelmiszereket gyakrabban kell fogyasztanod, ha gond van az emésztéseddel!

0
5051

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Nagyon sok ember küzd étkezés után puffadással, hányinger érzettel, rossz lehelettel, és lelassult emésztéssel. Ezeknek a tüneteknek számos oka lehet, érdemes idejében orvosolni a problémát! Az alábbiakban olyan természetes megoldásokat ajánlunk, melyek segítségével megszabadulhatunk az emésztési problémáktól, és az ezzel járó kellemetlen tünetektől.

Ezeket az élelmiszereket gyakrabban kell fogyasztanod, ha gond van az emésztéseddel!
Fotó: Pixabay.com

A növényi eredetű élelmiszerekben található rostok nagyon fontos szerepet töltenek be a táplálkozásunkban, többek közt a megfelelő emésztésért is felelősek. Ezenkívül csökkentik a koleszterinszintet, a vérnyomást, a vércukorszintet, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét. A rostok vízzel érintkezve megduzzadnak, és jóllakottásgérzéssel töltenek el.

Nézzük, melyek azok az élelmiszerek, melyek magas rosttartalommal rendelkeznek, és segítségünkre lehetnek a megfelelő emésztésben.

Gyökérzöldségek

Sárgarépa – tonizáló hatása van, magas az ásványianyag tartalma, regenerálja a szervezetet. Serkenti az immunrendszert, és megszünteti az emésztési problémákat is.

Peszternák – nagyon sok tápanyagot, vitamint, ásványianyagot, és rostot tartalmaz.

Zeller – fogyasszuk rendszeresen, hiszen kiváló tápanyagtartalommal rendelkezik.

Retek – skorbutellenes hatása van, antiallergén, köhögéscsillapító, vizelethajtó, serkenti az emésztést, és regenerálja a májsejteket.

Cékla – hihetetlen egészségügyi hatással rendelkezik, leginkább a májbetegséggel, vagy székrekedéssel küzdő személyeknek ajánlott.

Hüvelyesek

Ezek rendelkeznek a legmagasabb rosttartalommal, naponta legalább egy adag hüvelyest ajánlott elfogyasztani.

  • száraz bab, száraz borsó, lencse, csicseriborsó, szójabab, gabona.

Gyümölcsök

Egészségi állapotunktól függetlenül naponta legalább 1-2 kg gyümölcsöt ajánlott fogyasztani.

A legmagasabb rosttartalommal rendelkező gyümölcsök a következők: avokádó, eper, áfonya, málna, szeder, füge, banán, körte, szőlő. Ezeket akár kombinálhatjuk is egymással.

Zöldségek

  • articsóka, tök, brokkoli, kelbimbó, sárgarépa, savanyú káposzta.

Magok, és fűszernövények

  • koriander – csökkenti a puffadást
  • gyömbér – ajánlott különböző gyomorpanaszok, és puffadás ellen
  • kömény – hasfájás, és puffadás ellen
  • napraforgómag – sok benne a B1-, B6-, és E-vitamin, a fehérje, vas, magnézium, foszfor, mangán, szelén, kálim, réz.
  • chia mag, lenmag, szezámmag

További tanácsok a megfelelő emésztés érdekében:

A szakemberek szerint érdemes kerülni a nagyon fűszeres, savas, pácolt élelmiszereket, a szénsavas italokat, és a rágógumit. Kerüljük a bő zsírban sült ételeket, inkább főzzük meg, vagy grillezzük, pároljuk őket.

Ajánlott naponta tornázni, menjünk úszni, kocogjunk, de a hasmasszázs is kiváló módszer lehet az emésztés serkentésére.

MEGOSZTÁS



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!