Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A modern ember sokkal inkább ki van téve az elhízás veszélyeinek, mint azt gondolnánk. Gondoljuk a kényelemre, a szintetikus anyagokkal kezelt élelmiszerekre, az otthoni szórakozási (dvd, zenehallgatás, számítógép, internet) lehetőségek miatt lecsökkent mozgáshiányra, és belátjuk, hogy mi magunk teremtjük az elhízáshoz vezető tényezők többségét.

A modern emberre ugyanakkor az is jellemző, hogy fokozottan figyel küllemére. Néhány fontos, elhízáshoz vezető tényezőt sorolunk fel, amire oda kell figyelnünk:

Táplálkozás

Az egészséges táplálkozás nevelés, önnevelés kérdése. Érdemes már gyerekkorban odafigyelnünk rá, ugyanis ezáltal, bizonyos idő után, magától értetődőnek, rutinosnak fog tűnni.

Naponta legfentebb két szelet húst fogyasszunk, rendszeresen fogyasszunk zöldséget és gyümölcsöt (amennyiben lehet frissen és nyersen), kevés kenyérrel, biztosítsuk a mindennapi tejtermék-adagot, ugyanis mindezek megőrzik egészségünket és csökkentik az elhízás lehetőségét.

Kényelem

A mozgásszegény életmód tulajdonképpen csak választás kérdése. Felvonót használunk lépcsőzés helyett, autóval megyünk a 15 percre lévő üzletbe, TV-t nézünk ahelyett, hogy napi 30 percet tornásznánk és sorolhatnám. Mindezek után jókat eszünk, felnőtt adagokat, nehéz ételeket, és a legtöbben azt is megengedjük magunkat, hogy passzióból egy gyorsétteremben falatozzunk, amitől a legkevésbé sem lakunk jól, hazaérve ugyan úgy feltúrjuk a hűtőt és összeütünk valamit. Ezek a kényelemből fakadó rossz szokások nehezen vetkőzhetők le, de érdemes folyamatosan átállnunk. A mozgáshiány és mértéktelen étkezés 100%-osan elhízáshoz vezetnek.

Dohányzás

A dohányzás rengeteg káros anyaggal tölti fel a szervezetünket, amitől az első időszakban ugyan megeshet, hogy nem hízunk, de tartós dohányzás mellett eljön az az időszak is, amikor már nagyon könnyen, túlságosan is könnyen elhízunk. A logikát követve is ide lyukadunk ki: aki dohányzik, annak a tüdeje idővel kevésbé fog funkcionálni, ami ahhoz vezet, hogy nem bírjuk már a lépcsőzést, a szaladást, a hosszabb sétákat, és folyamatosan elkényelmesedünk.

Stressz

A stressz az évszázad legnagyobb ellensége, az egészségünkre való tekintettel, hatása képes kihatni szinte bármire az élő szervezetben. Így a stressz, sok más egyéb mellett, felborítja az anyagcserénk egyensúlyát, növeli a potenciálisan káros hormonokat, pajzsmirigy problémákat okoz, amik egyenes úton súlyproblémákhoz vezetnek.

Depresszió

A depresszió is, szintúgy, mint a kényelem és a stressz, a modern életünk hordaléka. A testmozgás hiánya, a függőséget okozó élelmiszerek, az alkoholfogyasztás és dohányzás, intim életünk kaotikussága mind a depresszió kialakulásának a kiváltó oka. Sajnos mindamellett, hogy bizonyos anyagoktól függővé válhatunk (koffein, nikotin, alkohol), ezek további, súlyproblémákkal járó szövődményekhez vezetnek.

Bévé


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!