Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A tested „életkora” nem feltétlen egyezik meg a hivatalos okmányokban szereplő adatokkal. Próbáld ki ezt a tesztet, és tudd meg, hány évesnek érzi magát a tested.

Mindenekelőtt fel kell készítened az izmaidat, ezért jó, ha egy kis bemelegítéssel kezdesz, hogy készen állj a feladatra.

A teszt abból áll, hogy meg kell érintened a padlót a kezeddel. Eddig nagyon egyszerűen hangzik, nem igaz? Azért ennyire nem egyszerű a helyzet. A lábaidnak és a hátadnak végig egyenesnek kellene maradniuk a gyakorlat alatt. Jegyezd meg, meddig tudtál lehajolni, hogy értelmezni tudd az eredményedet.

20-25 év

A tenyered teljes mértékben a földön van, miközben a térded végig egyenes marad, és nem érzel különösebb feszültséget az izmaidban. Ha gond nélkül képes vagy teljesíteni ezt a gyakorlatot, gratulálunk, a tested kiváló állapotban van, és hajlékonyságból jelesre vizsgáztál.

25-38 év

Csak az ujjbegyeiddel éred el a padlót, és egy kissé be kell hajlítanod a térdedet. A gyakorlat végrehajtása során azonban nem érzel semmilyen fizikai kényelmetlenséget. Ez meglehetősen jó eredménynek számít.

38-50 év

Az ujjaiddal csak a lábfejedet éred el, és be kell hajlítanod a térdedet. Feszültséget érzel az izmaidban, és csak arra a pillanatra bírsz gondolni, amikor végre felemelkedhetsz. Ha ezt az eredményt érted el, akkor több gyakorlatra lesz szükséged, hogy növeld az izmaid rugalmasságát.

50 év fölött

A kezed nem éri el sem a padlót, sem a lábfejedet. Nagy feszültséget érzel az izmaidban, pedig teljes mértékben behajlítottad a térdedet. Ebben az esetben egyáltalán nem vagy hajlékony, és keményen kell edzened, hogy javíts ezen.

Ha nem azt az eredményt érted el, amire számítottál, ne ess rögtön kétségbe. Végezd el ezt a gyakorlatot 30-szor naponta, és meglepődsz majd, mekkorát fejlődsz egy hónap alatt.

A tibeti bölcsek azt mondják, hogy az ember fiatalsága az egészségi állapotától és az életmódjától függ. Ha nem gondoskodsz a testedről, akkor nem is várhatod el, hogy 20 évesnek érezze magát. Ugyanakkor az életkor is befolyásolja a hajlékonyságodat. Az sem titok, hogy a túlnyomórészt ülő életmód negatív hatással van az izmokra és a belső szervekre egyaránt.

Ha minden nap elvégzed ezt a gyakorlatot, megerősítheted az ínszalagokat és az inakat. Jó hírünk van a számodra: az, hogy a hajlékonyság veled született tulajdonság, nem több mint mítosz. Bármilyen életkorban javíthatsz ezen, és teljes mértékben az irányításod alatt tarthatod a testedet.

Kipróbálhatsz néhány jógagyakorlatot is. Ezek segítenek, hogy erősebbnek, nyugodtabbnak, és mindenekelőtt hajlékonyabbnak érezd magadat. Biztosan elégedett leszel az eredménnyel!


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!