Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Az ananász az egyik legegészségesebb trópusi gyümölcs, sokoldalú gyógyító tulajdonságokkal rendelkezik. Kiemelkedő a C-vitamin és antioxindáns tartalma, de legértékesebb összetevője a bromélia nevű enzim. Ez utóbbi a fehérje emésztésében, a zsírégetésben, és gyógyulási folyamatokban játszik nagy szerepet.

ananasz-ital

A gyulladásgátló és az ízületi problémákat is enyhítő bromélia egyetlen forrása a friss ananász. Fogyasszunk a gyümölcsből minél többet, hiszen segít leküzdeni a daganatok képződésében nagy szerepet játszó káros szabadgyököket is.

Az ananász rendszeres fogyasztása által megelőzhetjük a krónikus gyulladásos betegségeket, csökkenthetjük az asztmás rohamokat, csillapíthatjuk az erős fájdalmakat. Felgyorsítja a sebgyógyulást, serkenti az emésztést, csökkenti a magas vérnyomást és a koleszterinszintet, javítja a szív egészségét, bőrfiatalító.

Az ananász táplálkozási előnyei

  • egy csésze friss ananász 82 kalóriát, 0 gramm zsírt, 0 gramm koleszterint, 2 mg nátriumot, 22 gramm szénhidrátot (ide értve a cukrot és a rostokat is), és 1 gramm fehérjét tartalmaz
  • egy csésze friss ananász 131 %-ban fedezi a napi C-vitamin szükségletet, 2%-ban az A-vitamint, 2%-ban a kalciumot, és szintén 2%-ban a vasat
  • olyan fontos vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, mint például a tiamin, riboflavin, B6-vitamin, folsav, magnézium, mangán, kálium és béta-karotin

Készítsük el az alábbi gyulladáscsökkentő és idegnyugtató keveréket:

Hozzávalók:

  • ½ kisebb ananász,
  • 3 zellerszár,
  • 1-2 levél saláta,
  • 1 uborka,
  • 1 kisebb darab gyömbér.

Elkészítés: az egészet turmixoljuk össze, és fogyasszuk napi rendszereséggel.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!