Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Az újévi fogadalmak egyik leggyakoribb témája a plusz kilóktól való megszabadulás. A karácsonyi zabálás után gyorsan mindenki megfogadja, hogy az új évben ledob magáról legalább 5 kg-t. Ha te is úgy döntesz, hogy egészségesebb életmódra szeretnél váltani, próbáld ki a japánok közkedvelt diétáját!

A japán étrend gyümölcsökre, zöldségekre, sok halra és kis adag ételekre összpontosít! Nem kell ahhoz japán ételeket főzni, hogy ki tudd próbálni ezt a csodálatos diétát. Egyszerűen csak egyél sok halat, zöldséget és gyümölcsöt, na meg persze, ha odafigyelsz arra, hogy egyszerre kis adagokat fogyassz. Egyél olyan egészséges ételeket is, mint például a japán a tofu és a rizs, a japánok ezeket előszeretettel fogyasztják.

A japán étrend 3 kilogramm fogyást ígér mindössze 3 nap alatt, nézzük, miről szól ez a csodadiéta!

A japánok ennek az étrendnek köszönhetően egészségesebbek és hosszabb ideig élnek, mint más népek. Átlagos várható élettartamuk, nemtől függetlenül, 75 év, és idősebb korukban sem küzdenek krónikus betegségekkel.

Hogyan működik a japán diéta?

Valójában ez az étkezés egy lassú folyamat, nagy odafigyelést igényel, és jól meg kell rágni az ételeket. Ez elősegíti az agy azon képességét, hogy időben felismerje, a gyomor tele van, és nincs szüksége több ételre. A statisztikák szerint egy japán ember akár 25%-kal kevesebb kalóriát fogyaszt egy nap alatt, mint egy amerikai. A titkuk abban rejlik, hogy a magas kalóriatartalmú ételeket alacsony kalóriatartalmúakra cserélik: a csokoládét, a burgonyát és a süteményeket gyümölcsökkel, zöldségekkel és levesekkel helyettesítik.

Tanulmányok alapján kimutatták, hogy amikor egy nagy adag étel van előttünk, hajlamosak vagyunk elfogyasztani azt, akár éhesek vagyunk, akár nem. Kezdetben az is nagy lépés, ha az eddig használatos tányért egy sokkal kisebbre cseréled, és elkezdesz kisebb adagokat fogyasztani. Csupán azokat az adagokat kell csökkenteni, amelyek sok kalóriát tartalmaznak.

Rizs

A japánok nagyon sok rizst fogyasztanak, nagyjából egyetlen étkezésből sem maradhat ki. Hatszor több rizst esznek, mint egy európai, reggelire, vacsorára, ebédre, a nap bármely szakaszában felszolgálják. A rizs összetett szénhidrátokat és kevés kalóriát tartalmaz, hosszú ideig a jóllakottság érzetét kelti.

Zöldség minden étkezéshez

A japán ételek alapja a zöldség: paprika, borsó, cukkini, saláta, hagyma, paradicsom, csípős paprika, sárgarépa, spenót, bambuszrügy, répa, lótuszgyökér, retek, gomba, fehérrépa és vízi zöldség – ez csupán csak néhány a színes finomságok közül, amelyet a japánok szívesen fogyasztanak. Minden étkezés során legfeljebb 5 különböző ételt szolgálnak fel, és teljesen természetes, hogy zöldséglevest vagy salátát reggeliznek.

A zöldségeket különböző módon főzik, szószban főzik, sütik vagy párolják, arra törekedve, hogy megőrizzék az ételek maximális tápértékét.

Nem fogyasztanak vörös húst

Hal minden mennyiségben, és minél zsírosabb, annál jobb. A japánok jobban szeretik a lazacot és a tonhalat, de nem tagadják meg a makrélát, a szardíniát vagy a heringet sem. A hal természetes omega-3 zsírsavforrás, fenntartja a szív egészségét és általánosan jó közérzetet biztosít.

A japánok nagyon kevés vörös húst esznek, mivel ez telített zsírokat tartalmaz és akadályozza az artériák keringését. A túlzott mennyiségű vörös hús elhízást és szív- és érrendszeri betegségeket okozhat.

Szója, kiváló fehérjeforrás

Mérsékelten fogyasztva a szójatermékek sikeresen pótolhatják a húst az étrendben. Akár tofu, bab vagy szárított formában fogyasztják, nagyon jó fehérjeforrás, és nem tartalmaz telített zsírokat. A szója sokféleképpen elkészíthető, egy étkezés során, akár 4 különböző étel is készíthető belőle.

Gyümölcs desszertek

A tipikus japán desszert a gyümölcssaláta. Évszaktól függően különböző idény gyümölcsöket kínálnak, és nagyon étvágygerjesztően rendezik el a tányéron. Minden étkezéshez egy nagy pohár zöld teát fogyasztanak, hiszen szerintünk ez a legegészségesebb és -táplálóbb ital.

Hogyan étkezzünk a japánokhoz hasonlóan?

Csak néhány változtatásra van szükség ahhoz, hogy a japán étrendhez igazodjunk, és még jobban élvezzük a diéta jótékony hatásait.

Először cseréljük le a fehér rizst, barna rizsre. Sokkal magasabb a rosttartalma, elősegíti az emésztést, és hosszabb ideig biztosítja a jóllakottság érzetet.

Főzzünk a lehető legtermészetesebben, a hagyományos olajat helyettesítsük repce- vagy olívaolajjal.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!