Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

A szorongás egy rendkívül romboló lelkiállapot, amely évek alatt alakul ki.

Küzdd le a szorongást: 5 elmenyugtató módszer, amelyet érdemes kipróbálnod!

A probléma mögött az alacsony önértékelés, a rossz közérzet, a párkapcsolati kudarcok, a boldogtalanság érzése állhat, így az illető ember folyamatosan valamiért aggódni kezd, fél, hogy mi lesz holnap, holnapután, és idővel belekerül egy olyan ördögi körbe, amelyből már csak szakember segítségével jöhet ki.

Lássunk most 5, szorongás-megelőző módszert!

1. Törekedj a tudatos gondolkodásra

Ez azt jelenti, hogy nem engeded meg azt, hogy bizonyos helyzetekben ösztönösen reagálj. Ez főként igaz a negatív gondolatokra, amelyeket tudatosan le kell állítanod, és törekedned kell arra, hogy ne a rosszat vedd észre, hanem például a jót.

Ez persze nem olyan könnyű, mert az elme nagyon összetett, és hajlamos a negatív dolgokra koncentrálni, de kitartó gyakorlással előrelépést érhetsz el.

2. Irracionális félelmek

Az emberek nagy többsége azért szorong, mert fél, hogy elveszti az állását, hogy rosszul neveli a gyerekeit, vagy a házassága, párkapcsolata fog tönkremenni, mert sokat dolgozik. Ez egy mókuskerék, ami soha nem ér véget. Ahhoz, hogy a szorongás megszűnjön, szembe kell nézned a félelmeiddel, amiben akár egy szakember is segíthet.

3. Ne elemezz mindig mindent

A túlelemzés stresszt, szorongást idéz elő, ezért főként azokat a dolgokat nem szabad túlelemezned, amikre nincs rálátásod, vagy ráhatásod. Sokszor az egyszerűbb út a legjobb választás.

4. Meditálj

A meditáció lényege, hogy az elmédben felhalmozódó negatív gondolatoktól megszabadulj, és helyüket átvegyék a pozitívak. Ha rendszeresen meditálsz, képes leszel átalakítani a gondolataidat, és egy nap azon kapod magad, hogy kevésbé vagy szorongó.

5. Aludj napi 7-8 órát

Az agy számára azért fontos az éjszakai alvás, mert ezáltal tud megújulni, és megtisztulni a méreganyagoktól. Ha nem alszol eleget, és annak minősége is rossz, akkor idővel szorongóbbá, depressziósabbá válhatsz, ami jelentősen rontja az életminőségedet. A meditáció segítségével képes leszel lenyugtatni az agyadat, így az elalvás is könnyebben fog menni.


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!