Az értékesítői szakma nem való mindenkinek, de akinek igen, annak sokszor nagyon. Persze elsőre azt gondolnánk, a fény meg a csillagos kizárólag a nagyvárosokban élőknek – vagy épp amerikai filmekben szereplőknek jár. De ez nem így van.
A vidéki Magyarországon is egyre több cég, vállalat versenyzik a piacon, a tehetséges értékesítők munkája pedig egyre inkább felértékelődik a sales fontosságával egyetemben.
Vidéken is dolgozhatunk értékesítőként, határ pedig a csillagos ég!
Nézzük is meg egyből a meghirdetett munkalehetőségeket az egyik legerősebb vidéki régióban, vagyis a második legnagyobb magyar város környékén, Debrecenben. Itt sok hazai és nemzetközi cég (pl. BMW) is képviselteti magát, akik folyamatosan keresik az új munkaerőt soraikba.
Bőven elérhetőek tehát értékesítő álláslehetőségek Debrecen városában, de egyéb kategóriákra is szűrhetünk a weblink alatti elérhetőségen, a helyi álláskereső DebrecenAllas.hu portálon. A jelentkezéshez tehát többféle út is nyitva áll: kereshetünk meghirdetett pozíciókat online állásportálokon, vagy felkereshetjük közvetlenül a cégeket, akiknél szívesen dolgoznánk – ha szerencsénk van, ők vagy fejvadászok keresnek meg minket.
Kiknek való az értékesítői munka és hogyan állhatunk munkába?
Az értékesítői munka megosztó, és nem is mindenkihez passzol feltétlen. Aki viszont szeret emberekkel kommunikálni, kapcsolatokat építeni, változatos feladatokat csinálni, viszont nem kedveli az egyforma munkanapokat és monotonitást, megtalálhatja a számításait. A munka persze nagyfokú önállóságot, rugalmasságot és alkalmazkodást igényel, illetve oda és vissza tudni kell a tárgyalástechnikát, az ügyfelekkel való bánásmódot és az adott termékeket, szolgáltatásokat – nem utolsósorban pedig hinni is azokban.
Hasznos tippek és tanácsok értékesítőknek és leendő sales-eseknek
Ahhoz tehát, hogy sikeres értékesítővé váljunk, fontos és elengedhetetlen a folyamatos önképzés. Érdemes elvégezni különböző értékesítési tréningeket, hogy fejlesszük a tárgyalástechnikai képességeinket, megtanuljuk a hatékony időgazdálkodást és jobban megértsük az ügyfelek igényeit.
Ismerjük meg a piacot, a célközönséget, a vásárlói igényeket, gondolkodjunk az ők fejével, hogy mi mit szeretnénk az adott terméktől, szolgáltatástól fordított esetben. Ne tukmáljunk, keressük meg azt a valódi, hasznos pontot, ami miatt tényleg megérheti megvenni, amit eladunk. A lényeg, hogy a végén mindenki nyerjen.