Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A legötletesebb logók nem csak jól mutatnak, hanem ennél jóval többre törekednek. Sokszor minden vonalnak, minden színnek külön jelentése van, amit azonban nem mindig veszünk észre azonnal.

Bemutatunk 10 híres logót, amik mögött több rejlik, mint, amit első ránézésre látunk.

1. Hyundai


Sokan úgy gondolják, hogy a dél-koreai cég logója egyszerűen csak a cég kezdőbetűje. De a H valójában két ember (eladó és vevő), kézfogását szimbolizálja.

2. Adidas


Az Adidas neve a cég alapítójának, Adolf Dasslernek a nevéből származik. A cég logója átesett néhány változtatáson az idők során, de mindig tartalmazta az ikonikussá vált három csíkot. A jelenlegi logóban a csíkok egy háromszöget, vagyis egy stilizált hegyet alkotnak. Ez azt a kihívást hivatott szimbolizálni, amit minden sportolónak le kell küzdenie.

3. Apple


Rob Yanov, a világhírű Apple logó tervezője elmagyarázta, hogy született meg az ötlet: „Vettem egy nagy zacskó almát, betettem őket egy tálba, és egy egész hetet rajzolással töltöttem, megpróbáltam valahogy leegyszerűsíteni a képet. A harapás is része volt ennek a kísérletezésnek, és ekkor teljesen véletlenül beugrott, hogy a bite (harapás) szó pontosan ugyanúgy hangzik, mint a számítástechnikában használt byte kifejezés.”

4. Sony Vaio


A logó első két betűje egy hullámot ábrázol, ami az analóg jelre utal, az utolsó két betű pedig az 1 és 0 számokhoz való hasonlóságával a digitális jelre utal.

5. Amazon


Az Amazon logó első látásra nem tűnik különösebben érdekesnek. De ha jobban megfigyeljük, láthatjuk, hogy figyelembe vették a vállalat filozófiáját a tervezésénél. A narancssárga nyíl egy mosolyra hasonlít, ami arra utal, hogy a cég az ügyfelek elégedettségét tartja szem előtt. Ugyanakkor a nyíl az A és Z betűk között húzódik, ami arra utal, hogy a cég kínálatában minden termék megtalálható A-tól Z-ig.

6. Toyota


A japán Toyota cég logója sokak szerint egy tipikus, kalapot viselő cowboy-ra emlékeztet. De valójában egy stilizált tűt szimbolizál, egy azon átfűzött cérnával. Ez a kép a cég múltjára utal, arra az időre, amikor még szövőgépeket gyártottak. Ugyanakkor a logóban a márka nevének összes betűje megtalálható.

7. Toblerone


A híres svájci csoki logójában egy medve sziluettjét rejtették el, mivel Bernt a medvék városának is nevezik.

8. BMW


Sokan azt gondolják, hogy a BMW logó középső része egy repülőgép propellerét hivatott jelképezni, mivel a cég kezdetben repülőgépmotorok gyártásával foglalkozott. De ez valójában egyszerűen a bajor zászló egy részlete, mivel a céget eredetileg Bajorországban alapították.

9. Coca-Cola


A Coca-Cola logójában az “o” és az “l” betűk között tisztán kivehető a dán zászló. Ez valójában csak véletlen egybeesés, de a cég kihasználta ezt a skandináv országban marketingkampánya részeként.

10. Pepsi


Nehéz lehet elhinni, de a Pepsi több mint egy millió dollárt fizetett a különleges, rejtett jelentésekkel bíró embléma megalkotásáért. A különleges dizájn olyan rejtett szimbólumokat foglal magában, amelyek a Föld mágneses tere, a Feng shui, Pitagorasz, a geodinamika, a relativitáselmélet és az aranymetszés témakörére egyaránt utalnak. A tervező elmondása szerint a logó továbbá a Mona Lisára, a Parthenónra és René Descartes-ra is utal. A vörös, kék és fehér színek pedig az amerikai zászlót képviselik.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!