Bármilyen szakmát is választunk, bárhová is menjünk el dolgozni, a munkaköri leírást és a cég belső szabályzatát mindenhol kötelező betartani. Az anyai lét, a szülői ösztön azonban felülír minden logikus magyarázatot, szabályt, cégpolitikát.
Hogy ez mennyire helyes vagy elfogadható, valójában mindegy, mert az anyai ösztönt kikapcsolni egyszerűen lehetetlen! Az alábbi esetben állást foglalni viszont meg lehet próbálni – bár az eddigi hozzászólóknak sem sikerült eldöntenie, kinek volt igaza az adott történetben.
Egy Nagy-Britanniai Tescóban történt, hogy egy édesanya könnyekben tört ki, miután a pénztáros hölgy leszidta őt, amiért hagyta, hogy a beteg gyermeke fogyasszon az egyik termékből még azelőtt, hogy azt kifizette volna.
A feldühödött anyuka a TikTok-on is kifejezte felháborodását, csakhogy a közösségi oldal felhasználóitól megosztó reakciót kapott. A pénztárosnő tettének helyességéről ugyanis nem született egyértelmű döntés, mi több, heves vita alakult ki a hozzászólók körében.
Samantha Mary általános iskolai tanító, aktív közösségi média-felhasználó, ahol 15 ezres rajongótáborral rendelkezik. Állítólag egy közeli Tesco áruházban vásárolt, amikor a kisfia megkívánta a joghurtot, ő pedig megengedte neki, hogy fogyasszon belőle, míg a pénztárhoz érnek. Az ártatlan gesztusból azonban óriási botrány lett, és ezt egy 2023 december végi videóban részletesen ki is fejtette. A vizuális anyag napjainkig több mint egymillió megtekintést gyűjtött!
Mary megbántva érzi magát, és szomorú is, amiért ennyire nincs együttérzés az emberekben a kisgyermekek iránt. Elmagyarázta, a kisfia beteg volt, és alig evett valamit az elmúlt napokban.
Amikor elindultak bevásárolni, pakolt a gyerkőcnek harapnivalót, de a fiúcska érdeklődését inkább a bébijoghurtok keltették fel, így megengedte neki, hogy megegye. Amikor a pénztárhoz ért, a félig üres tasakokat is felhelyezte a futószalagra, hogy beolvassák és kiszámlázzák őket. Az anyuka közölte a pénztárossal, miért félig üresek a tasakok, de nem a várt reakciót kapta.
„Szó szerint gyilkolt a szemével. Egy szót sem szólt. Beolvasta, majd a szemetesbe dobta őket” – emlékezett vissza Mary. Annak ellenére, hogy az anya megpróbált udvarias lenni, és felhívta a figyelmét a pénztárosnak, hogy a tasakok még nem ürültek ki, csupán kifizetés céljából helyezte a szalagra, szóval nem kell kukába dobni, a pénztárosnő felrobbant.
„Nem helyes, hogy az emberek hagyják, hogy a gyerekeik az élelmiszerüzletből származó dolgokat egyenek a bolt területén” – idézte Mary a szavait. Ez volt az a pont, amikor a kismama is lecsapott: „Nem igazán hiszem, hogy a te dolgod, hogy elmondd a véleményedet arról, hogy mit gondolsz. A gyermekem nagyon rosszul volt. Gyakorlatilag egy hete nem eszik rendesen. Szeretett volna valamit a boltban, ezért megragadtam a lehetőséget, hogy kapjon valamit enni” – vágott vissza Mary, majd sírva fakadt.
Állítólag a pénztárosnő motyogott valami bocsánatkérőt, amit rögtön el is rontott azzal a megjegyzésével, hogy „mindannyian voltunk már így”, utalva a gyermekbetegségre.
Maryben pedig azóta is forr a düh, hogy további lépéseket tegyen, hogy az esetük többé ne ismétlődhessen meg. „Az a dolga, hogy udvarias legyen és végezze a munkáját. Ha nem hiszel abban, amit valaki csinál, az a te bajod. Semmi közöd. Nem a te dolgod” – panaszkodott az édesanya.
Csakhogy a követőitől sem (csak) azt a támogatást kapta, amire számított, ugyanis míg egyesek valóban egyetértettek vele, és bevallották, ők is hasonlóképpen cselekedtek volna, addig mások őt tették felelősnek a kialakult helyzetért.
„100%-ban az ő dolga, hogy tudassa veled, hogy NEM ehetsz vagy ihatsz semmit, amíg nem fizettél érte. Régebben a Tescóban dolgoztam, és ti vagytok a legrosszabbak” – oktatta ki valaki.
Egy másik személy hozzátette: „Egy Tesco alkalmazott azt mondta nekem, hogy ha valamit eszel vagy iszol, mielőtt kifizetted, az lopásnak minősül, függetlenül attól, hogy a végén fizetsz-e!!!”