Úgy tűnhet, hogy sok minden függ az emberek intelligenciaszintjétől – a gazdasági előrehaladás, a tudományos, műszaki, ipari és kulturális fejlődés. A bolygó egész jövőjét az intelligens emberek tehetsége és ismeretei irányítják. Azonban ez még sem ilyen egyszerű, mégpedig a következő okból.
Az emberi ostobaság az erős gazdaság kulcsfontosságú eleme
Az emberek nem szeretik a szellemi munkát, mert az túl sok energiát vesz igénybe, túl sok kellemetlen érzést okoz. Sokkal könnyebb félretenni a könyvet, és elmenni szórakozni a legközelebbi kocsmába, vagy enni egy pizzát, és közben belemerülni egy kellemes csevegésbe. A buta emberrel könnyebb boldogulni: egy ilyen ember nem fejezi ki az elégedetlenségét, ha valami nem tetszik neki. Ezeket az embereket könnyebb átejteni hamis ígéretekkel, könnyebb meggyőzni őket tekintélyelvű véleményekkel.
Ezzel szemben az intelligens és tanult emberek a legrosszabb vásárlók, és közvetlen fenyegetést jelentenek a gazdaságra. A tudatos embernek nincs szüksége luxusautókra, vagy drága okostelefonokra, mert túlságosan önállóan gondolkodik ahhoz, hogy illeszkedjen a trendekhez.
Kijelenthetjük, hogy minél intelligensebb egy ember, annál kevésbé függ a divattól, a társadalmi sztereotípiáktól és a fogyasztói gondolkodástól, és ez nem jelent előnyt a gazdaság számára, mert annál nehezebb pénzt keresni rajta. Mi következik ebből? Annak érdekében, hogy az emberek engedelmes nyájként viselkedjenek, előbb le kell őket szoktatni az önálló gondolkodásról és az alkotásról. Ennek a legegyszerűbb módja pedig a következő.
5 lépés a lakosság becsapására
1. Sztereotípiák és gondolkodási minták bevezetése
Semmiképpen sem szabad engedni, hogy az ember a saját fejével gondolkodjon, mert ez a legártalmasabb dolog, amit csak tehet! Sokkal előnyösebb, ha tekintélyelven alapuló véleményeket népszerűsítünk a médiában, ami politikusok, televíziós műsorvezetők és közismert művészek és más olyan emberek kritikát mellőző szavait tartalmazza, akikkel a hétköznapi ember azonosulni tud. Végül is az átlagember nem számít, az ő véleménye senkit nem érdekel. A tanárok és a tudósok majd helyettük is döntenek, megmondják nekik, mi a helyes döntés.
2. Gazdag szórakoztatóipar biztosítása
Ahhoz, hogy az embereknek ne legyen idejük saját maguk fejlesztésén gondolkodni, a szórakozás kimeríthetetlen lehetőségét kell biztosítani számukra: klubokat, mozikat, kávézókat, parkokat, különböző online felületeket és természetesen alkoholt. Nem szabad hagyni, hogy az embernek ideje maradjon önmagára, a lehető legnagyobb mértékben le kell foglalni. Több száz tévéműsor, sorozat és játék áll a rendelkezésedre, hogy pihenhess egy nehéz nap után.
3. Egyszerű humor
Hogy szabadulhatnál meg a mindennapos stressztől? A legegyszerűbben úgy, hogy vicces képeket, mémeket, videókat bámulsz a képernyőn, a népszerű közösségi oldalakon. Hagyni kell, hadd kapjon a „báb” pozitív impulzusokat, hogy függővé váljon az egyszerű humortól, a vulgáris vígjátékoktól, amelyeknek megértése nem kerül különösebb mentális erőfeszítésbe. Így az emberek fokozatosan leépülnek.
4. A jelentőség és az egyediség érzésének táplálása
Nincs is jobb fogyasztó annál a személynél, aki arra vágyik, hogy kifejezze saját magát, hogy megkülönböztesse magát a többiektől. Ezeket az embereket az a vágy motiválja, hogy táplálják az egójukat, hogy a legegyedibb ruhákat és tárgyakat birtokolják. Így egyedinek és fontosnak érezhetik magukat, megszerezhetnek minden jót, amit csak az élet kínálhat nekik, és ezáltal port hinthetnek az emberek szemébe. A vásárlás segít enyhíteni a stresszt, megtestesíti a létezés értelmét, és azt az érzést kelti az emberben, hogy elért valamit az életben. Mindenestre kényelmes lehet ez a gondolat.
5. A fekete-fehér gondolkodás népszerűsítése
Csak fekete-fehér, jó és rossz, igazság és hazugság létezik – nincs más lehetőség, nincsenek árnyalatok. Ez a kategorikus látásmód intoleranciát és megvetést eredményez, nem hagy teret a gondolkodás fejlesztésének, szűklátókörűséghez vezet, és nem hagy helyet a változatosságnak a fontos kérdésekben. Nincs szükség arra, hogy különböző nézőpontokból megvizsgáld a helyzetet, hiszen már mindent előre eldöntött egy felsőbb hatalom.
Hova vezet mindez?
A média segítségével ösztönözni lehet a felsorolt tulajdonságokat az egyszerű emberekben, és ezáltal növelni lehet az ideális fogyasztók számát. Ezek a technikák arra késztetik az embereket, hogy hagyják, hogy az alapvető vágyaik vezéreljék őket, a saját ösztöneik és érzéseik segítségével manipulálják őket. Ennek érdekében ösztönözni kell az egocentrizmust, a vágyat, hogy megfeleljünk a ránk kényszeríttet szépségideáloknak, rá kell játszani a tudatalatti agresszióra, kapzsiságra, mohóságra, nárcizmusra, és az egyediségünkbe vetett bizalmunkra.
Az ideális fogyasztót a saját egoizmusa vezérli, sztereotípiákat és globális trendeket követ, ahelyett, hogy a saját fejével gondolkodna, és a valós igényeire támaszkodna. Többet vásárol, kevesebbet gondolkodik, mások elvárásainak felel meg. Túlságosan elvakítja az „én” gondolata, nincs ideje arra, hogy a jövőre gondoljon.