Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A kukorica gazdag telítetlen zsírsavakban (85 – 90%), sok keményítőt, albumint, B-, E-, K-vitamint, vasat, foszfort, magnéziumot, cinket, káliumot és rostot tartalmaz. Fövés közben nem veszít sokat tápanyagtartalmából, alig 40%-ot.

Összehúzó, vízhajtó, gyulladáscsökkentő, tonizáló tulajdonságokkal rendelkezik, elsősorban tápértéke, de gyógyhatása miatt is használják.

Magas B-vitamin tartalma miatt (főleg B1-vitamin) hatással van az idegrendszerre, az izmok, és a szív egészségére, elősegít a vörösvérsejtek termelődését. E-vitamin tartalma miatt védelmet biztosít az ízületi gyulladások ellen, csökkenti a koleszterinszintet, az érelmeszesedés, és a szívroham kialakulásának kockázatát. Elősegíti a sejtmegújulást. A főtt kukorica magas káliumtartalommal is rendelkezik, ez az izmok és a szív megfelelő működéséhez szükséges.

Enyhíti a gyomorhurut és fekély tüneteit, csökkenti a gyomorsavat, és gyomornyugtató hatással rendelkezik.

A kukoricában található szénhidrátok energiával töltenek fel, de megakadályozzák a zsírok lerakódását. Ugyanakkor a kukoricában található A-vitamin egy természetes antioxidáns, amely nagyon fontos a test megfelelő működése, valamint a gyors anyagcsere szempontjából.

Magas rosttartalma miatt a kukorica szabályozza a bélmozgást, kiváló vízhajtó, a kukoricabajuszból készült tea elősegíti a szervezet méregtelenítését.

A kölni egyetem német növénybiológiai szakemberei nemrégiben felfedezték a kukoricaszemekben olyan arachnid- és palmitin savakból származó anyagok jelenlétét, amelyek rendkívül fontosak az egészségünk megőrzése szempontjából.

A puliszka szabályozza a vércukorszintet, éppen ezért nagyon hasznos a cukorbetegek számára. Elősegíti a szervezet méregtelenítését, megtisztítja a beleket a toxinoktól. A kukorica megkönnyíti a máj munkáját, hiszen tehermentesíti a méreganyagoktól, csökkentve a májelégtelenség és a májcirrózis kialakulásának kockázatát.

A kukorica nem tartalmaz glutént, ezért a lisztérzékenységben szenvedők is fogyaszthatják. Magas béta-kriptoxantin tartalma miatt segít megelőzni a tüdőrák kialakulásának kockázatát. Segíti a kognitív képességek fenntartását, és magas tiamin tartalma miatt akár 10% -kal is lelassítja az agy öregedési folyamatát. Erősíti az immunrendszert, csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát.

A polenta kizárólagos fogyasztása hosszú ideig pellagra nevű betegséghez vezethet. Ennek elkerülése érdekében ajánlott tejfélével vagy más állati eredetű termékekkel együtt fogyasztani a polentát.

Táplálkozási szempontból a kukoricára szükségünk van, de a csecsemők számára mégsem ajánlott a fogyasztása. A genetikailag módosított kukorica befolyásolhatja a termékenységet, máj- és vesebetegséghez vezethet – írják a legújabb tanulmányok.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!