Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Valószínűleg sokan hallottak a rizs nagyszerű tulajdonságairól, de ennek ellenére bizonyára nem sokan építették be ezt az ételt a mindennapi étrendjükbe.

A keleti népek már évszázadok óta bevezették a rizst a mindennapi étrendjükbe, nagyra értékelve annak előnyös hatásait a szervezetre. Ha viszonylag rövid idő alatt szeretnél lefogyni, anélkül, hogy éhezned kellene, a rizsdiéta ideális választás lehet.

Ha ezt a diétát követed, sok türelemre és akaraterőre lesz szükséged, de a látványos eredmény nem sokáig várat magára. Az anyagcserétől és a kiindulási súlytól függően a rizsdiétát követők az első hónapban akár 13 kilogrammot is fogyhatnak, ezt követően pedig további 3 kilót havonta. Természetesen a leadott kilók száma függ attól is, hogy a diéta kezdésénél hány kilót nyomsz. Egy túlsúlyos ember sokkal hamarabb veszít a kilókból a diéta elején, mint egy soványabb ember.

Az ázsiaiak világszerte ismertek karcsú testalkatukról és általánosan jó egészségi állapotukról. Ha tanulmányozzuk az ázsiai népek táplálkozási szokásait, megfigyelhetjük, hogy a rizs a napi étrend fontos része.

A méregtelenítés és a súlycsökkenés elindításában döntő szerepet játszik a rizsben található albumin, ez az anyag elősegíti az emésztés egyensúlyát és a méreganyagok eltávolítását. Ezért az Amerikai Egyesült Államokban egy orvos házaspár – Robert és Kitty Rosati – már 1939-ben egy rizsre alapozott diétát vezettek be a kórházban, ahol dolgoztak, egyes betegek tüneteinek enyhítésére vagy akár megszüntetésére.

A kísérletet követően az orvosok megállapították, hogy a betegek képesek voltak lefogyni és visszanyerni normális testsúlyukat. Ugyanakkor a diéta csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a csont- és ízületi fájdalmak kockázatát is. Az elért pozitív hatások figyelembevételével a Rosati házaspár úgy döntött, hogy világszerte ismertté teszi ezt az étrendet, és részletesen leírták a diétát egy könyvben.

Ajánlatos barna rizst, fekete rizst és vörös rizst fogyasztani. A lehető legnagyobb mértékben kerülni kell a hús, a kenyér, a száraztészták, a cukor és az édességek fogyasztását.

Magas kálium-, magnézium-, B1-vitamin- és foszfortartalmának köszönhetően a rizs hatásos lehet a következőkben:

  • fogyás;
  • a szervezet méregtelenítése (felszívja a méreganyagokat);
  • a magas vérnyomás csökkentése;
  • gyomor- és emésztési problémák kezelése;

A rizsdiéta első szakasza

Első nap:

Csak főtt rizst és sima vizet ajánlott fogyasztani.

Második nap:

Reggelire megengedett két, szabadon választott gyümölcs.

Ebédre és vacsorára egy-egy adag rizst fogyasszunk.

A harmadiktól a hetedik napig:

Reggelire fogyaszthatunk tejtermékeket (aludttejet, kefirt, joghurtot), és egy kevés tehéntúrót tejföllel. Ebédre és vacsorára fogyasszunk egy-egy adag rizst.

Ebben a szakaszban akár 1200 kalóriát is elfogyaszthatunk naponta.

A diéta második szakasza

Első nap:

Csak főtt rizst és sima vizet ajánlott fogyasztani.

Másodiktól hatodik napig:

Reggelire fogyaszthatunk tejtermékeket (aludttejet, kefirt, joghurtot), és egy kevés tehéntúrót tejföllel. Ebédre és vacsorára fogyasszunk egy-egy adag rizst salátával, egy kevés olívaolajjal és citromlével.

Hetedik nap:

Reggelire fogyaszthatunk zöldségeket és gyümölcsöket. Ebédre egy adag rizst. Vacsorára salátát egy kevés olívaolajjal és citromlével.

Ebben a szakaszban napi 1500 kalóriát fogyaszthatunk.

Ajánlott rizsfajták:

  • fekete rizs;
  • vörös rizs;
  • barna rizs;

Így készítsük el: Főzzünk meg 200-300 g rizst egy kevés sóval. Ízesíthetjük egy kis borssal és zöldfűszerekkel is. Egy kis extra ízért készíthetünk egy petrezselymes, paradicsomos alátát is (tabbouleh saláta). Ha ezzel tálalod a rozst, sokkal finomabb lesz.

A rizsdiétát legfeljebb 3 hónapig ajánlott folytatni, ezután térjünk vissza a normális, mérsékelt és változatos étrendhez. Mielőtt belekezdenénk a rizsdiétába, mindenképpen kérjük ki egy szakorvos véleményét.

A mérsékelt testmozgás is fontos, hogy erősítsük az izmokat, és felgyorsítsuk a zsírégetést.



Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!