Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!

Akár munkahelyen, akár otthon, de megtörténik, hogy kimerülünk, megmagyarázhatatlan fájdalmak törnek ránk. Íme néhány praktikus, egyszerű gyakorlat a kellemetlen fájdalmak, görcsök azonnali enyhítésére.

Stressz, feszültség esetén

Módszeresen kell lélegezned. Csukd be a szemed, és lélegezd a levegőt be az orrodon keresztül. Számolj 5-ig, ezután válts, és szájon be, orron ki, közben pedig számolj 10-ig. Ismételgesd ezt a gyakorlatot nagyjából 2 percig. Ez a légzéstechnika segít kiegyensúlyozni az agyad oxigénellátását, és segít ellazulni.

Feszült, görcsös vállak

Állj háttal a falnak, bokákat egymás mellé téve, a karokat elengedve a tested mellett. Lazíts, engedd, hogy a tested kissé lefelé húzzon, a karjaidat ne feszítsd, hadd lógjanak. Körkörösen kezd el forgatni a karjaidat, az újjbegyeket a vállakra helyezve, majd ellenkező irányban is. Ezután támaszkodj háttal ismét a falnak, lazíts, és ismételd meg a gyakorlatot.

Gyilkos derékfájdalmak

Feküdj a hátadra, széttárt lábakkal, karokat oldalt fektetve. A jobb lábadat lassan a melledhez emeled, a kezeddel az alsócombodnál tartod. A jobb térdedet a felsőtested bal oldala felé húzod, amennyire csak tudod, miközben a vállaidat szorosan a földhöz szorítod, és a karjaiddal egy T alakot formálsz. Mindkét lábaddal ismételd a gyakorlatot legalább kétszer.

Fejfájás esetén

Legtöbb esetben a fejfájást a nyaktájéki nyomás váltja ki. Tartsd a jobb kezedet a tested mellett, és fordítsd a fejed a bal vállad felé, a bal kezeddel óvatosan húzva. Maradj ebben a pozícióban körül belül 30 másodpercig, majd ismételd mind a két oldaladra.

Ha kimerültél…

Gyakran megtörténik, hogy teljesen lemerül az ember. Egy egyszerű híd gyakorlattal felpezsdítheted a vérnyomásod és bőséges, friss oxigénnel töltheted fel magad. Ebben a pozícióban a tüdőnek több helye van levegővel feltöltődni, így több oxigént képes az agyba és az izmokba juttatni. Feküdj a hátadra, görbítsd be a térdeidet, húzd be a lábaidat a térdeid alá. Kissé emeld meg a feneked, és támaszd ki magad a tenyereiddel, majd nyomd ki magad, így véve fel a tulajdonképpeni híd alakzatot. Lélegezz lassan, és tartsd a pozíciót nagyjából 30 másodpercig.

Bévé


Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!