Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

Már egy ideje kerülöd a gyorséttermi ételeket és az édességeket, rendszeresen sportolsz, és komolyan próbálkozol, hogy lefogyj, de a fölösleges kilók csak nem akarnak eltűnni rólad? Valójában az emberek többsége egyszerűen nem veszi észre, hogy a reggeli szokásaik megakadályozhatják abban, hogy elérjék az áhított álomalkatot.

Összegyűjtöttünk 5 reggeli szokást, amelyekről minél előbb le kellene mondanod.

1. Túl sokat vagy túl keveset alszol

Minél kevesebbet alszol, a szervezeted annál több kortizolt (stresszhormont) termel, ami növeli az étvágyat. Viszont az sem egészséges, ha túl sokat alszol. A PLOS One folyóirat nemrégiben végzett tanulmánya szerint, ha 10 óránál többet alszunk éjszakánként, az magasabb testtömegindexhez vezethet. Nem csoda, hogy az orvosok a napi 7-9 óra alvást javasolják.

Ezt már olvastad? Ezért veszélyes, ha alvás közben a párnán tartod a telefonodat!

2. Sötétben készülsz el reggelente

Ébredés után azonnal húzd fel a redőnyt, vagy húzd el a sötétítőt. A PLOS One folyóirat egyik tanulmánya megállapította, hogy a kora reggeli napsütésből származó kék fényhullámok serkentik az anyagcserét, és segítenek, hogy a testünk felébredjen. Már 20-30 perc nappali fény is elegendő a testtömeg-index befolyásolásához.

3. Nem veted be az ágyat

Lehet, hogy furcsán hangzik, de igaz. Az amerikai National Sleep Foundation tanulmányából kiderült, hogy azok, akik reggelente bevetik az ágyat, általában véve jobban alszanak. Lássuk be, semmi sem lehet jobb érzés egy fárasztó munkanap után, mint egy forró zuhany, és egy tiszta, bevetett ágy. Érdemes különösen nagy figyelmet fordítani az ágyadra, végül is az egészséges alvás az optimális út az egészséges testsúly eléréséhez.

Ezt már olvastad? Miért nem jó ötlet ébredés után rögtön ágyat vetni

4. Elfelejted megmérni magadat

A Cornell Egyetem kutatói bebizonyították, hogy a napi méretkezés jól bevált technika, ami fogyásra ösztönöz. A legjobb, ha rögtön ébredés után állsz mérlegre, mielőtt még bármit is ennél vagy innál. Mivel az éjszaka folyamán vesztesz a tested víztömegéből, így pontosabb számot kapsz, amikor a mérlegre állsz, és ez bíztató lehet.

5. Túl keveset eszel reggelire

A Tel Avivi Egyetem kutatói szerint reggel finom és tápláló ételekkel kellene kényeztetnünk magunkat. Egy kiegyensúlyozott reggeli, amely 600 kalóriát tartalmaz, köztük sovány fehérjét, szénhidrátot és némi desszertet is, megkönnyíti a napi diéta betartását.

Ezt már olvasod? Ez a legegészségesebb reggeli: megtisztítja a szervezetedet a méreganyagoktól!

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!