Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A modern ember egyszerre folytat rendkívül hektikus, ugyanakkor nagyrészt ülő életmódot, a fizikai inaktivitás pedig stresszhez és számos más egészségügyi problémához vezet.

A szakértők rendszeresen azt tanácsolják, hogy ne feledkezzünk meg a testmozgás fontosságáról, de sokak számára ez még mindig a napi teendők listájának legalján szerepel, és olyan kifogásokkal halogatják, mint a fáradtság vagy az időhiány.

Ugyanakkor egyre több ember ismeri fel a testmozgás fontosságát, de nem a gyaloglást tartja a legeredményesebb módszernek a fogyáshoz és a fitt testalkat megőrzéséhez.

Pedig a séta az a testmozgás, amit a legősibb idők óta végez az ember, és rendkívül előnyös a szervezetünk számára.

Felgyorsítja az anyagcserét anélkül, hogy különösebben megterhelné az ízületeket, segít, hogy több kalóriát égessünk el, és ez még nem minden. A tudósok szerint ez a legjobb gyakorlat, hogy megelőzzük az elhízást, fiatalabbnak érezzük magunkat, egészségesebbek és boldogabbak legyünk.

Ez a módszer emberemlékezet óta segít egyensúlyban tartani a testsúlyunkat, és növeli az élettartamunkat.

Amikor az 1990-es években az amerikai orvosok először javasolták a legalább 30 perces, tempós sétát felnőtteknek a hét szinte minden napján, sokan fordultak ehhez a módszerhez, hogy leadjanak pár kilót, vagy megküzdjenek különböző betegségekkel.

Nem sokkal később az American Heart Association szintén a napi 30 perces sétát javasolta, így ez a költséghatékony, közepes intenzitású testmozgás gyorsan népszerűvé vált.

Az évek során elvégzett tanulmányok több betegség megelőzésével is összefüggésbe hozták a rendszeres gyaloglást: cukorbetegség, elhízás, szívbetegségek, szorongás, depresszió, ízületi gyulladás, krónikus fáradtság, demencia, hormonális egyensúlyhiány, PMS tünetek, Alzheimer-kór és pajzsmirigy rendellenességek.

Ezt az egyszerű, de előnyös tevékenységet dr. Thomas Frieden, a Centers for Disease Control and Prevention korábbi igazgatójának szavaival élve ma már szinte valóságos „csodaszernek” tekintik.

Íme a séta 6 egészségügyi előnye:

Segít felvenni a harcot különböző krónikus betegségekkel, például szívbetegségekkel, ízületi gyulladással, cukorbetegséggel. Ez az egyik legbiztonságosabb testmozgás, javítja a keringést, segíti az ízületeket és a nyirokrendszert, csökkenti a gyulladásokat.

A séta ingyenes, hatékony és egyszerű módszer a jó fizikai állapot fenntartására, valamint az izmok, a szív és a hormonháztartás egészségének megőrzésére.

• A séta hihetetlenül hatékony módszer az egészséges testsúly fenntartására. Könnyű, alacsony a sérülések kockázata és nem okoz olyan szintű kimerültséget, mint az intenzívebb edzések.

• Csökkenti a stroke, szívkoszorúér-betegség és szívroham kockázatát. Az American Journal of Preventative Medicine által 2013-ban közzétett tanulmány kimutatta, hogy a séta pozitívan befolyásolja a pulzust, a vérnyomást, hatására jobban bírjuk a testedzést, elősegíti a maximális oxigénfogyasztást és javítja az életminőséget.

• A hangulat javításának, a szorongás és depresszió elleni küzdelemnek is természetes módja. A runner’s high néven ismert érzést tulajdonképpen a testmozgás minden formája kiválthatja, mert olyan hormonok (például endorfin) szabadulnak fel, amelyeknek hatására jól érezzük magunkat.

• Rendszeres sétával az öregedéssel járó csonttömeg-vesztést is megállíthatjuk. A gyaloglás ösztönzi a csontokat, hogy erősebbé váljanak, ezáltal csökkenti a csontritkulás és a csonttörés kockázatát.

Olyan egyszerű testmozgás, ami csak minimális felszerelést igényel, és bárki, bármikor, a saját tempójában elvégezheti.

Kiválóan alkalmazható túlsúlyos emberek, idősek és azok számára, akik hosszú ideje nem végeztek testmozgást, anélkül, hogy bármilyen különösebb kockázattól tartaniuk kellene, mint mondjuk egy keményebb edzés esetén.

Egészségünknek elsőbbséget kellene élveznie, mivel a testünk az a ház, amiben élünk. Sajnos gyakran elhanyagoljuk, és csak akkor kezdünk aggódni miatta, ha már valamilyen problémát észlelünk.

Ha nem vigyázunk az egészségünkre, azzal a hosszú élet élvezetétől fosztjuk meg magunkat.

Ahogy azt Arthur Schopenhauer is mondta és Paramahansz Szvámi Mahésvaránanda indiai jógi és guru is megerősítette:

„Az egészség nem minden, de az egészség nélkül minden semmi.”

Ezért tegyél meg mindent az egészséged érdekében, és tedd a sétát a mindennapjaid elmaradhatatlan részévé.

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!