Hosszú időn keresztül a divatot a fiatalsággal azonosították – ám ez koránt sincs így! A divat nem csak a személyt határozza meg, de képes különbséget is tenni különböző emberek között. A divat nem csupán annyiból áll, amit a magazinokban, TV-ben és interneten láthatunk.
A divat azt jelenti, hogy mindig megtalálod a saját stílusodhoz illő ruhadarabokat és kiegészítőket úgy, hogy mindeközben kényelmesen is érzed magad. Nagyon fontos ugyanakkor, hogy a személyiség tükröződjön vissza belőle, ne lehessen lemásolni és ne lehessen összehasonlítani másokkal.
Az, hogy hogyan öltözködnek a hírességek, csak egy ámítás. Hány ember engedheti meg magának, hogy minden egyes városnézés alkalmával teljesen új overall-ban jelenjen meg, és közben egyedi is legyen? Aki mindezt megteheti, azt irigylem. De a divat nem erről szól.
Manapság a divat kezd márka-villantássá válni. Egyre több olyan ruhadarabot vélek felfedezni, aminek egyetlen funkciója van, mégpedig az, hogy a márkát jól láthatóan feltüntesse valahol, hogy a viselőjéről mindenki tudhassa, hogy drága és márkás darabot visel. Egy olyan világban, ahol a fizikai megjelenés többet vet a latba, mint az, hogy a ruhadarabok összege mennyit jelent pénzben kifejezve, csak egy olyan világban találhatunk igazán, a személyiséghez szervesen kapcsolódó öltözködési stílust.
Azt mondjuk, hogy ez és ez az ember divatos, mert megvette a legújabb Gucci vagy Valentino cipő/táska/ing/kalap modellt. De vajon ténylegesen csupán ennyi erőfeszítésbe kerül, hogy divatosak legyünk? Egyes egyedül pénz kérdése?
Azt hiszem a neveltetésnek, iskolázottságnak, szépérzéknek és éghajlati adottságoknak sokkal több közük van a divathoz, mint a pénztárcának.
Számtalanszor láttam, hogy a dermesztő téli hidegben papírvékony ruhadarabokban masíroznak, a magukat divatosnak elkönyvelő személyek, figyelmen kívül hagyva az évszak tulajdonságait, az esztétikát, az ízlést.
A divat végső soron csak TV-adás és pénztárca kereszteződése?
Bévé