Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába vagy kövesd legújabb Facebook oldalunkat!

A Dukan diétáról azt kell tudni, hogy egyszerű, rövid, világszerte népszerű, valamint eredményei ígéretesek és hosszútávúak.

Előnyei:

– orvos által kidolgozott,

– óvja a szívet,

– olcsó.

Hátrányai:

– szigorú,

– nehezen követhető.

Fogyj 10 kilót 14 nap alatt

A Dukan diéta Pierre Dukan orvos szerzeménye, akiről a nevét is kapta. A szakember pácienseinek dolgozta ki a kúrát, viszont 2010 óta, amikor először jelent meg angol nyelven, világszinten elterjedté és közkedvelté vált. Mi több, Dukan diétáját több híresség is kipróbálta, mint például Jennifer Lopez, aki a terhesség alatt felhalmozott plusz kilókat faragta le általa magáról.

Más fogyókúrákkal szemben, ez a diéta nem számlálja a kalóriákat, nem éheztet, és nem is kell tartanod a jojo-effektustól sem, ugyanis 4 fázisból áll, amely által garantáltan megszabadulsz a súlyfeleslegtől!

1. fázis: a támadás – a diéta első felvonásában máris fogyhatsz! Így ennek az időszaknak a hosszúsága attól függ, hogy mennyit szeretnél leadni. Ha több mint 20 kilótól szeretnél megszabadulni, 7–10 napi kúra ajánlott, de nem több. Akik 10–20 kiló között fogynának, számukra ez a periódus 5 napból kell, hogy álljon. Ha 10 kilónál kevesebbet faragnál le magadról, 3 napos kúrát kell tartanod, és ha a célod 5 kilónál kevesebb, akkor 1–2 napig kell „támadást fújnod”.

Ebben az időszakban olyan ételeket fogyaszthatsz, amelyek 8 kategóriába sorolhatók: zsírtalan vöröshúsok, állati belsőszervek, hal, tenger gyümölcsei, szárnyasok, felvágott, tojás és zsírszegény tejtermékek. A húst ne sütve, hanem grillezve vagy párolva fogyaszd, és főzz olaj nélkül!

Figyelem: ebben az időszakban KÖTELEZŐ módon meg kell innod 1,5 liter folyadékot (vizet, gyógyteát, cukormentes kávét). Naponta el kell fogyasztanod 1,5 evőkanál zabkorpát. Olajat tilos fogyasztanod. Ezeken a napokon reggel, üres gyomorra ehetsz pár goji-gyümölcsöt, de nem kötelező. Mellőzd a cukrot! Sportolj, és naponta legalább 20 percet sétálj! Ehetsz bármikor, bármennyit.

2. fázis: körutazás – ebben a fázisban fehérjékkel és zöldségekkel látod el a szervezeted, vagyis egyik nap fehérjéket és zöldséget fogyasztasz, míg a következő nap a támadás fázisnak megfelelően étkezel. Akik 20 kilónál többet szeretnének leadni, számukra ez a periódus 5 napig tart. Akik 10 kilónál többet adnának le, számukra elegendő 1-1 nap. Akik 5 kilónál kevesebbet faragnának le magukról, ők 2 fehérjés napot és 5 zöldség és fehérje napot kell, hogy tartsanak. Ha csupán 2 kilótól szabadulnál meg, hetente két napon fogyassz csak fehérjéket, a többi napon pedig étkezz normálisan, de ne vidd túlzásba.

Zöldségek, amelyeket ehetsz: spenót, paradicsom, uborka, retek, póréhagyma, zöldbab, gomba, zeller, padlizsán, cikória, tök, paprika.

Tiltott zöldségek: burgonya, rizs, kukorica, borsó, lencse és bab.

A zöldségeket nyersen vagy főzve fogyaszd!

Figyelem: naponta meg kell enned két kanál zabkorpát, és folyadékot annyit fogyassz, mint a támadás fázisban. Mozogj naponta 30 percet, és ha megállsz a fogyásban, növeld a napi mozgást 60 percre, négy napig.

3. fázis: megerősítés – ha eljutottál már erre a szintre, azt jelenti, megszabadultál a kívánt feleslegtől, és itt az ideje, hogy ismét bevezesd az étrendedbe a mellőzött ételeket anélkül, hogy meghíznál tőlük. Minden leadott kilóra 10 napot kell szánnod. Hogy mennyi ideig kell ezt tartanod attól függ, hány kilótól szabadultál meg.

Ezeken a napokon továbbra is fehérjéket és zöldségeket kell bevinned, kiegészítve egy adag gyümölccsel naponta. Ezek között ne legyen banán, szőlő, cseresznye vagy olajos mag, gyümölcs. Legideálisabb, ha az almát választod. Aztán, naponta megehetsz két szelet teljes kiőrlésű kenyeret, egy adag túrót, főtt tésztát, kuszkuszt, lencsét, rizst és krumplit. Naponta 150–200 grammnyit fogyassz belőlük, ne többet! Ehetsz még bárányhúst, sertéshúst és sonkát. És ne feledkezz meg a napi két evőkanál korpáról sem!

4. fázis: a végleges megállapodás – egyetlen szabályból áll, amelyet életed végéig be kell tartanod. Minden csütörtökön fehérje-napot kell tartanod! Ebben az időszakban ehetsz sütiket, sült ételeket, lisztes dolgokat, stb. De nem többet, mint hetente egy adaggal.

Még több diéta ITT

A diéták csupán csak tájékoztató jellegűek. Mielőtt bármelyiknek is nekifognál kérd ki orvosod tanácsát!

Ha nem szeretnél lemaradni tartalmainkról, akkor lépj be a Twice.hu exkluzív Facebook csoportjába!